D'acord amb la millora contínua dels nostres
serveis el servei de lectura òptica també sha modernitzat. Hem adquirit maquinari
i programari nous, per augmentar la capacitat i la qualitat del servei.
Els equips adquirits són:
Dues lectores OMR-Scanmarck-2500
Dues llicències de programari ExaPlus.
Dos ordinadors Pentium II a 350
Les noves lectores tenen una capacitat de lectura
de 3500 fulls per hora, poden reconèixer marques fetes amb llapis del tipus 2HB i també
marques de bolígraf (excepte el color vermell) a més de distingir diferents graus
dintensitat en les marques amb el que es soluciona la major part derrors de
lectura que fins ara es donaven (quan l'alumne esborrava una marca en lloc de fer
l'anul·lació).
Ara podem garantir molt més la disponibilitat del
servei ja que en el cas que s'avariés una lectora en disposem d'una altra amb les
mateixes prestacions i el mateix entorn de programari.
Un objectiu futur és donar accés a una
d'aquestes lectores en règim d´autoservei per tal d'ampliar l'horari del servei.
Tot i que el producte adquirit és magnífic,
estem cooperant amb el fabricant del programari per poder-ne millorar les prestacions. La
principal novetat que estem preparant és la utilització via WEB, que permetrà fer les
lectures des de qualsevol punt d'accés a Internet amb el que evitarem que us hagueu de
desplaçar per corregir exàmens o llegir enquestes.
La indicació de respostes i resultats per
alumne amb detalls i total per cada pregunta, amb indicació de respostes correctes,
errònies i en blanc.
Els nous gràfics de resultats de la prova són
una informació estadística referent a les notes, la mitja, la mitjana, la moda, la
desviació típica i el coeficient d'asimetria.
El diagrama de xarxes en el que es visualitzen
gràficament les informacions estadístiques prèviament mencionades es modernitza i es
veuen més clares. Es poden distribuir els blocs gràfics ordenats amb els intervals
assignats pel professor (o també poden ser assignats automàticament segons el sencer
més proper a l'arrel quadrada de la mostra).
L'ajustament del gràfic al full és totalment
automàtic, per permetre la representació d'un elevat nombre d'exàmens.
En cadascuna de les preguntes de cada tipus
d'examen sindica el total d'alumnes amb la resposta correcta, incorrecta i en blanc.
Amb aquesta informació s'obté el grau de difilcutat de la pregunta així com el grau de
discriminació i l'atracció de les repostes.