Revista del Servei d'Informàtica de la UAB

Extensió del suport a 24 hores/dia 7 dies/setmana

 

Des de fa unes setmanes tothom qui tingui un problema degut a un mal funcionament de la xarxa o els servidors de la Universitat pot notificar-ho mitjançant el telèfon del CAS (2100) i la incidència serà atesa d'immediat.

El fort avenç de les tecnologies de la informació i de la comunicació, i la seva creixent penetració en el nostre quefer diari ens fa dependre constantment del correcte funcionament dels sistemes i de les xarxes informàtiques a les que tenim accés.

La Universitat, que en els darrers temps s'ha convertit en proveïdor de serveis d'informació (accés remot, correu-e per tots els col·lectius, connectivitat a Internet, etc.) als membres de la Comunitat Universitària, conscient d'aquest canvi d'escenari vol garantir la disponibilitat d'aquests serveis ininterrompudament, és a dir, les 24 hores del dia dels 7 dies de la setmana.

És en aquest context que s'ha decidit contractar un servei que tingui en compte la cobertura i l'extensió de l’Explotació de Comunicacions i Sistemes, i d'Assistència a Incidències. Amb aquesta finalitat, prèviament es va publicar el concurs públic Extensió de Serveis d’Explotació de Comunicacions i Sistemes del Servei d’Informàtica, i posteriorment es va adjudicar a l'empresa de serveis informàtics BULL España, S.A.

Els serveis contractats s'apliquen en diferents torns de cobertura i són de caràcter diferenciat:

  • De caràcter presencial a les instal·lacions del Servei d’Informàtica , i en els punts on hi hagi elements de la xarxa de la Universitat. Aquest servei s'efectua tots els dies laborables durant les 24 hores i els caps de setmana de 9 a 15 hores.
  • De caràcter remot des de les instal·lacions de l'empresa BULL, amb desviació del telèfon del CAS (Centre d'Assistència i Suport, telèfon 2100) i amb assistència presencial en les incidències que ho requereixin. Aquest servei s'efectua tots els caps de setmana a partir de les 15 hores, i durant les vacances i els festius les 24 hores.

El principal objectiu és garantir que els serveis que ofereix la Universitat no deixin de funcionar en una cobertura horària extensa.

L'inici en l'execució dels serveis s'està fent en dues etapes : la primera, començada el passat 29 de març, cobreix els serveis d'explotació de comunicacions (administració de xarxa i interconnectivitat, monitorització, gestió i manteniment de xarxa) i assistència a incidències; i la segona, començada l'1 de juny, cobreix l'explotació de sistemes (monitorització i gestió d'aplicacions i sistemes, seguiment de treballs i operació en general).

Durant la Setmana Santa d'aquest any ja es va poder comprovar l'efectivitat d'un servei d'aquestes característiques amb uns resultats plenament satisfactoris.

.

 

Elaborat pel Servei d'Informatica de la Universitat Autònoma de Barcelona
Edifici D 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) Tel.: (93) 581 2100 Fax: (93) 581 20 94
Correu electrònic: enllac@uab.es
Data d'actualització: