Des de fa unes setmanes tothom qui tingui un problema
degut a un mal funcionament de la xarxa o els servidors de la Universitat pot notificar-ho
mitjançant el telèfon del CAS (2100) i la incidència serà atesa d'immediat.
El fort avenç de les tecnologies de la informació i de la
comunicació, i la seva creixent penetració en el nostre quefer diari ens fa dependre
constantment del correcte funcionament dels sistemes i de les xarxes informàtiques a les
que tenim accés.
La Universitat, que en els darrers temps s'ha convertit en
proveïdor de serveis d'informació (accés remot, correu-e per tots els col·lectius,
connectivitat a Internet, etc.) als membres de la Comunitat Universitària, conscient
d'aquest canvi d'escenari vol garantir la disponibilitat d'aquests serveis
ininterrompudament, és a dir, les 24 hores del dia dels 7 dies de la setmana.
És en aquest context que s'ha decidit contractar un servei que
tingui en compte la cobertura i l'extensió de lExplotació de Comunicacions i
Sistemes, i d'Assistència a Incidències. Amb aquesta finalitat, prèviament es va
publicar el concurs públic Extensió de Serveis dExplotació de Comunicacions i
Sistemes del Servei dInformàtica, i posteriorment es va adjudicar a l'empresa
de serveis informàtics BULL España, S.A.
Els serveis contractats s'apliquen en diferents torns de
cobertura i són de caràcter diferenciat:
- De caràcter presencial a les instal·lacions del Servei dInformàtica , i
en els punts on hi hagi elements de la xarxa de la Universitat. Aquest servei s'efectua
tots els dies laborables durant les 24 hores i els caps de setmana de 9 a 15 hores.
- De caràcter remot des de les instal·lacions de l'empresa BULL, amb desviació
del telèfon del CAS (Centre d'Assistència i Suport, telèfon 2100) i amb assistència
presencial en les incidències que ho requereixin. Aquest servei s'efectua tots els caps
de setmana a partir de les 15 hores, i durant les vacances i els festius les 24 hores.
El principal objectiu és garantir que els serveis que ofereix
la Universitat no deixin de funcionar en una cobertura horària extensa.
L'inici en l'execució dels serveis s'està fent en dues etapes
: la primera, començada el passat 29 de març, cobreix els serveis d'explotació de
comunicacions (administració de xarxa i interconnectivitat, monitorització, gestió i
manteniment de xarxa) i assistència a incidències; i la segona, començada l'1 de juny,
cobreix l'explotació de sistemes (monitorització i gestió d'aplicacions i sistemes,
seguiment de treballs i operació en general).
Durant la Setmana Santa d'aquest any ja es va poder comprovar
l'efectivitat d'un servei d'aquestes característiques amb uns resultats plenament
satisfactoris.
.