Infraestructura
de xarxa
Tenim una infraestructura de xarxa estesa de més 30 km
de fibra òptica i de més de 300 km de cablatge de coure en làmbit local del
campus de Bellaterra i, amb línies telefòniques de distints cabdals, tenim
interconnectades les Escoles de Sabadell, totes les unitats docents i tots els centres
adscrits o vinculats que ho han sol·licitat.
Hem instal·lat més de 3.600 punts de connexió en tres
anys i ja hem superat els 5.600 punts de connexió a la xarxa. Estem creixent al ritme
duns 70 punts nous / mes.
Connectivitat a lAnella Científica
Deixant a banda lexcepció del mes doctubre
de 1998 que vam tenir només un 88.17% de temps de connexió a causa de la caiguda
dun llamp sobre les instal·lacions de comunicacions de ledifici i el desembre
del mateix any per una avaria important del proveïdor, la mitjana de temps de connexió
ha estat sempre pel damunt del 98.5% i va assolit el registre màxim de 99.98% el setembre
de 1998.
Usuaris actius
Tots els professors, tots els becaris FPI i tot el PAS
tenen dret a gaudir dels serveis dofimàtica, correu electrònic, accés a Internet
i pàgines web (el que, per abreujar, anomenem Servei 2002). Tenim actualment més de
4.500 usuaris actius entre PDI i PAS (la pràctica totalitat) i, potencialment, el 100%
dels estudiants, perquè tots els estudiants tenen --pel sol fet de matricular-se--,
bústia i adreça de correu electrònic i poden accedir als serveis de la xarxa UAB des
del campus o des de casa mitjançant CESAR. Tenim més de 18.000 estudiants que en fas ús
habitual i no para de créixer el nombre destudiants que sincorporen a
gaudir-ne, mes darrera mes. Ajuntant els tres estaments, els usuaris "addictes"
generen més de 30.000 sessions / mes de connexió remota via CESAR.
En tres anys, en les aules informàtiques, hem passat de
tenir un lloc de treball per cada 35 estudiants a tenir un lloc de treball per cada 26
estudiants.
Moltes titulacions tenen assignatures en el campus
virtual de lAutònoma Interactiva . Més de 14.000 estudiants i més de 300
professors participen ja en aquesta experiència docent innovadora.
El correu electrònic ja és el mitjà habitual de
intercomunicació de la majoria del personal de la UAB. Processem una mitjana de 605.351
missatges / mes (uns 120 missatges / mes i persona) amb un volum de 22.5 Gbs / mes. El
nombre daccessos al directori electrònic (pas obligat pel correu intern i per
accedir a les aplicacions corporatives) sha multiplicat per 5.43 en un any. Hem
passat de 1.054.080 accessos durant 1998 a 5.724.127 accessos durant 1999.
La mitjana darticles de news llegits
durant el darrer semestre ha estat de 915.952 articles / mes. I el nombre de fitxers de
web transmesos ha estat de 2.411.556 fitxers web / mes, amb un volum de 4,8 Gbs /
mes.
Aplicacions i serveis corporatius
Hem inventariat més de 70 serveis disponibles en el
nostre Catàleg de Serveis i tenim més de 30 aplicacions corporatives en règim
dexplotació.
Les bases de dades globals de la UAB, que ocupaven 300
Gbs en el 1997, van créixer fins a 601 Gbs a finals de 1998 i han arribat a 1.200 Gbs a
finals de 1999. I, a tota pressa, ja estem preparant lampliació necessària per
afrontar el 2000.
El nombre de servidors a la sala de màquines del SI ha
passat de poc més de 20 al 1997 a 50 servidors a finals del 1998 i 64 servidors a dia
davui. Hem calculat que hi ha més de 2.500 metres de cablatge sota el fals terra de
la sala de màquines.
Dun ratio de 500 atencions dincidències /
persona i mes a la Unitat de Sistemes durant 1998, hem passat a 700 atencions
dincidències / persona durant 1999. I la demanda no para de créixer.
El catàleg del Servei de Biblioteques ha rebut 591.388
consultes des de 61 països diferents durant el curs passat. Tenim (a part de DECOMATE II
i de la Biblioteca Digital), 49 lectors CD-ROM de bases de dades bibliogràfiques
consultables en línia des de qualsevol punt de la xarxa UAB
Hem automatriculat més de 8.800 alumnes, des de 158
poblacions diferents escampades per tota la geografia del país, amb un temps mig de 7
minuts / matrícula. La consulta dexpedients via els caixers de lentitat
bancària, dels terminals dautoservei propis de la UAB o des de la web, ha
estat de 195.544 durant el curs 1998/99 i no para de créixer.
Durant lany 1999, shan processat més de
85.000 fulls OCR dexàmens tipus enquesta i més de 120.000 fulls denquestes
sobre la qualitat de lensenyament.
Atenció als usuaris
El CAS (Centre dAtenció i Suport) ha passat
datendre un pic màxim de 2.500 trucades durant juliol 1998 a atendren 4.229
durant novembre de 1999. Tenim mesurat que actualment sestan perdent, per
saturació, un 9.98% de les trucades ja estem plantejant lampliació-- i que
cada cas o incidència requereix, de mitjana, 1.73 trucades. Més del 70% dels casos són
solucionats en primera trucada.
Shan coordinat, cada mes, una mitjana de 73
reparacions de microinformàtica via lempresa especialitzada resident al campus. |