L'Autònoma gaudeix des de fa uns mesos d'una base de dades que d'entre d'altres serveis
permet tenir indexades de manera actualitzada a totes les persones que tenen alguna
vinculació amb la Universitat Autònoma. D'aquesta manera s'eviten problemes a l'hora de
saber on estudia un alumne o quin és el despatx d'un professor.
El directori
electrònic es basa en BADUSI (Base de Dades d'Usuaris del Servei d'Informàtica), i
s'alimenta automàticament d'altres aplicacions de la UAB. D'aquesta manera, la base de
dades sempre està actualitzada, excepte algunes dades com el telèfon, número de fax i
despatx que en el cas del PAS i el professorat s'estan acavant d'actualitzar al 100%.
Fins ara, aquestes dades no es trobaven
recopilades en cap lloc concret, fet que dificultava molt la subministració d'informació
única i actualitzada als diferents serveis de la universitat. Es cert que periòdicament
es publicava una guia en paper amb les dades dels membres de la comunitat, però la manca
d'actualització d'aquestes dades li treia utilitat al servei. A partir d'ara, i amb una
senzilla cerca al directori del web de la UAB (www.uab.es)
es pot localitzar a qualsevol membre de la comunitat. A més, professorat i PAS poden
modificar les seves dades com ja anunciàvem al número anterior de L'Enllaç.
Una altra utilitat d'aquesta aplicació és la
unificació de codis i paraules de pas pels diferents serveis que ofereix la Universitat
als seus membres. Amb un sol codi i una única clau, per exemple, els estudiants poden
accedir al seu correu personal (ja sigui des de la UAB o remotament), a l'expedient
acadèmic, al campus virtual i a l'automatriculació. A més, també s'evita la
duplicació de persones en diferents àrees de la UAB. Fins ara es donaven casos on, per
exemple, un membre del PAS que també fos estudiant tenia dos NIU (Número
d'Identificació universitari) amb els problemes que això comporta: dos carnets de
l'Autònoma, correus diferents...
A través de Badusi també s'ha aconseguit mostrar
l'organització de l'estructura de la UAB, amb el personal associat a cada lloc. A la part
inferior de la pàgina on es permet fer la cerca avançada en el directori, apareixen les
diferents àrees que composen l'Autònoma (Òrgans de Govern, facultats i escoles
universitàries, departaments, unitats de recerca, serveis a la comunitat universitària i
administració) i el desglosament d'aquestes en subàrees. D'aquesta manera podem veure
agrupats tots els membres que formen part d'una àrea determinada.
|
|
|
MÉS
INFORMACIÓ
Altres serveis que permet Badusi:
-Agrupar les persones amb col·lectius i gestionar els serveis a que té dret cada
col·lectiu.
-Mantenir les persones vinculades a col·lectius que no tenen una aplicació que els
gestioni (a diferència del cas dels alumnes o els treballadors): amics de la UAB,
exalumnes, expas, expdi, escoles vinculades, Fundació UAB,...
-Subministrar les dades personals de la UAB a altres aplicacions que les necessitin: SAS,
SAF, GTI, Biblioteques ...
A més, Badusi permetrà en breu fer difusions per correu electrònic a
la comunitat universitària amb uns
criteris de selecció dels destinataris molt més flexibles: alumnes d'una facultat en
concret, el personal d'un departament en concret....
|