>
3r simposi sobre teatre infantil i juvenil
 
presentacio
programa
document
estaquirot
xarxa
bibliografia
gracies
altres
fotografies

Presentació

 

“Si l’emperador va nu!”

III Simposi sobre el teatre infantil i juvenil

 

Teatre de la Plaça Cívica de la Universitat Autònoma de Barcelona
Dijous, 14 d’octubre de 2010
Coordinació: Jordi Auseller, Francesc Foguet i Núria Santamaria

 

Seguint la tònica de les dues primeres convocatòries (2006 i 2008), la tercera edició del Simposi sobre el teatre infantil i juvenil es proposa de reflexionar, analitzar i debatre un tema concret en relació amb aquest àmbit de l’espectacle, força desatès en els estudis teatrals. Si en la primera edició vam interrogar-nos sobre l’estatut del dramaturg en el teatre infantil i juvenil, i en la segona ens interessà establir bàsicament els vincles entre el teatre i l’educació, en aquest cas hem volgut concentrar la nostra atenció en un aspecte molt més acotat: la percepció de l’espectador infantil d’avui. Per això, hem intitulat el simposi “Si l’emperador va nu!”, en al·lusió al celebèrrim conte El vestit nou de l’emperador,de Hans Christian Andersen, recollit de la tradició oral.


Com ja és habitual en aquest fòrum, hem convocat des dels experts universitaris fins als professionals de l’escena perquè, a partir de perspectives diferents, ens il·lustrin sobre el tema escollit. Amb una novetat significativa: uns tallers espectacles (amb propostes textuals, gestuals-visuals i d’objectes) que comptaran amb la presència, com a espectadors, d’alumnes de Cicle Mitjà (8-9 anys) de L’Escola Bellaterra. Aquesta experiència ens servirà de punt de partida per al debat i per a les intervencions dels ponents sobre l’eix temàtic del simposi: en primer lloc, el professor Òscar Vilarroya, de la UAB, ens n’oferirà la vessant psicològica; a continuació, el professor Àngel Serra, de la UVic, el punt de vista pedagògic, i, finalment, l’escriptor Martí Olaya, la visió des de la praxi teatral. Com a corol·lari, diversos professionals vinculats al teatre o a l’educació ens brindaran el seu parer en una taula rodona. Clourem el III Simposi amb la inauguració d’una mostra dedicada a la companyia L’Estaquirot Teatre [http://www.estaquirot.com/ca/index.php], de llarga trajectòria en el teatre infantil i juvenil.


El simposi tindrà lloc el dijous 14 d’octubre de 2010, al Teatre de la Plaça Cívica de la Universitat Autònoma de Barcelona. És coordinat pel Grup de Recerca en Arts Escèniques de la UAB [http://grupsderecerca.uab.cat/grae/] i organitzat conjuntament per aquest grup emergent, la Fundació Xarxa de Teatre Infantil i Juvenil i el Grup Bambalina. Disposa també de la col·laboració de Cultura en Viu, que ens cedeix el teatre i els mitjans tècnics, i la Biblioteca d’Humanitats de la UAB, que es responsabilitza de l’exposició presencial i virtual. Com en altres avinenteses, gaudim del suport de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Cerdanyola, el Grup d’Estudis de Literatura Catalana Contemporània de la UAB, l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya, el Departament de Filologia Catalana i el Deganat de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB.

 

Jordi Auseller (UVic), Francesc Foguet (UAB) i Núria Santamaria (UAB)
Coordinadors del III Simposi

 


octubre 2010 - Biblioteca d'Humanitats - UAB - Altres webs temàtiques