Intranet Campus Virtual
 LA FACULTAT    UNITATS DOCENTS    ELS ESTUDIS    MOBILITAT I INTERCANVI    INFORMACIÓ ACADÈMICA    RECERCA
 Facultat de Medicina  La facultat  Unitats docents

La Facultat de Medicina està estructurada en 6 unitats docents. La Unitat Docent de Ciències Mèdiques Bàsiques al Campus de Bellaterra on s'imparteixen els cursos preclínics i 5 Unitats Docents Hospitalàries on es desenvolupen els cursos clínics.

Aquestes Unitats Docents Hospitalàries estan emplaçades al voltant de la universitat,  en diverses ciutats. A Barcelona, l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau,  l'Hospital Vall d'Hebron i el Parc de Salut Mar,  a Badalona l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol i a Sabadell la Corporació Sanitària Parc Taulí.

Unitat Docent Ciències Mèdiques Bàsiques

Descripció: A la Unitat Docent de Ciències Mèdiques Bàsiques s'ensenya la docència bàsica (preclínica o prehospitalària).
Les instal·lacions generals de la Unitat Docent inclouen aules i laboratoris ben equipats, la biblioteca de la Facultat, el bar restaurant, un servei de copisteria i espais d'esbarjo.
La ubicació de la Unitat al campus de la UAB possibilita la participació en les activitats acadèmiques, culturals i esportives del campus. Els estudiants poden beneficiar-se també dels equipaments residencials i comercials de la Vila Universitària.
Estudis: Primer i segon curs dels Graus de Fisioteràpia, Infermeria i Medicina.
Coordinador: Montserrat Solanas García
Secretari: Fernando Picatoste Ramón
E-mailud.cmb@uab.cat

Unitat Docent de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Descripció: La Unitat Docent de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau està situada a l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, una obra artística de l'arquitecte Domènech i Muntaner. La tasca docent va començar el curs 1968-1969, amb l'inici de la Facultat de Medicina al mateix temps que es va fundar la Universitat Autònoma de Barcelona.
Pel que fa al pavelló de la Unitat, és un edifici de tres pisos amb pati i pòrtic central.
La Unitat disposa de quatre aules, quatre seminaris, una sala de reunions, sala de lectura, laboratori multidisciplinar, sala de graus i aula d'informàtica. La biblioteca Josep Laporte dóna servei a aquesta unitat. A més a més, hi ha espais d'esbarjo i una cafeteria.
Estudis: Grau de Medicina a partir de tercer curs, cursos de postgrau, doctorat i Patologia del Llenguatge.
Coordinador: Antonio Escartín Siquier
Secretària: Isabel Badell Serra
E-mail:  ud.Hospital.SPau@uab.cat

Unitat Docent de l'ICS - Hospitals de la Vall d'Hebron

Descripció: La Unitat Docent de l'ICS - Hospitals de la Vall d'Hebron està ubicada als Hospitals Universitaris del mateix nom. Va començar la seva tasca docent el curs 1971-1972.El complex hospitalari de la Vall d'Hebron consta de tres centres: Àrea General, Àrea Maternoinfantil i Àrea de Traumatologia i Ortopèdia. La Unitat Docent està situada en un edifici específic i consta de quatre aules de 100 places cadascuna, tres seminaris de 35 places, un aula d'habilitats clíniques, una biblioteca amb una sala de lectura i dues aules d'informàtica.
Estudis: Grau de Medicina a partir de tercer curs i Grau d'Infermeria a partir de segon curs.
Coordinador: Joan Nardi Vilardaga
Secretari: Vicenç García-Patos Briones
E-mail: ud.vhebron@uab.cat

Unitat Docent del Parc de Salut Mar -  Hospital del Mar

Descripció: La Unitat Docent del Parc de Salut Mar - Hospital del Mar està ubicada a l'Hospital del Mar, situat entre el barri de la Barceloneta i la Vila Olímpica, al costat de les torres emblemàtiques del carrer Marina.
La Unitat Docent disposa de les instal·lacions següents: quatre aules, una sala d'estudis, dues aules de pràctiques, una sala de graus, una aula d'informàtica, un aula d'habilitats clíniques i biblioteca.
Estudis: Grau de Medicina (UAB-UPF)
Coordinador: Antonio Mur Sierra
Secretari: Joan Lluís Minguella Martí
E-mail: ud.parc.salut.mar@uab.cat

Unitat Docent de l'ICS - Hospital Universitari Germans Trias i Pujol (HUGTiP)

Descripció: La Unitat Docent de l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol està ubicada al terme municipal de Badalona, a la zona denominada Can Ruti.
La Unitat Docent va estrenar el curs 2005/2006 edifici propi, perfectament equipat. Consta d'aules, seminaris, sales d'estudi, laboratoris, aules d'informàtica, aules de graus i de juntes, amb la finalitat de desenvolupar alhora les activitats docents i de recerca pròpies d'un centre universitari i de docència sanitària.
Estudis: Grau de Medicina a partir de segon curs.
Coordinador: Benjamí Oller Sales
Secretari: Jose Maria Ribera Santasusana
E-mail: ud.Hospital.GermansTrias@uab.cat

Unitat Docent Parc Taulí de Sabadell

Descripció: La Unitat Docent de Parc Taulí està ubicada dins el terme municipal de Sabadell, dins la Corporació Sanitària del parc Taulí. L'alumnat que s'incorpora a aquest hospital per continuar la docència clínica, escull una Corporació Sanitària d'alt nivell.
Actualment, el mòdul que ocupen els estudiants de medicina, i que s'estrenà per aquest objectiu el curs 2008/09, està perfectament equipat. Consta d'aules, seminaris, sales d'estudi, laboratoris, aules d'informàtica, aules de graus i de juntes, amb la finalitat de realitzar les activitats docents i de recerca pròpies d'un centre universitari i de docència sanitària alhora.
Estudis: Grau de Medicina a partir de tercer curs.
Coordinador: Salvador Navarro Soto
Secretària:  Maria Rosa Bella Cueto