Innovació en la recerca i en la docència en comunicació (6)

[Resums de les IV Jornades de Recerca en Comunicació dels Països Catalans, 17 de desembre de 2012]

Uso e influencia de los social media y la comunicación 2.0 en la toma de decisiones turísticas y en la imagen de marca de los destinos
Presentat per: Assumpció Huertas Roig (URV)

Universitat Rovira i Virgili
ASTERISC. Grup de Recerca en Comunicació
Durada: 2013-2015
Investigadora principal: Assumpció Huertas

Les línies de recerca del grup de treball ASTERISC són:

  • Comunicació de risc
  • Mitjans de comunicació i estudis culturals
  • Recerca en turisme: comunicació dels territoris, de les destinacions turístiques i de les seves marques

També s’ha constituït la Càtedra URV-Repsol d’Excel·lència en Comunicació, resultat d’un conveni de col·laboració entre la URV i l’empresa Repsol YPF. La Càtedra organitza seminaris de formació sobre pràctiques d’excel·lència comunicativa, financia investigacions sobre aspectes de la comunicació de rellevància per a Tarragona i per al conjunt de Catalunya i publica la revista acadèmica Catalan Journal of Communication and Cultural Studies (que podeu trobar en versió impresa i en versió electrònica a la nostra Biblioteca).

El projecte Uso e influencia de los social media y la comunicación 2.0… és un projecte I+D concedit pel Ministerio de Economía y Competitividad per al període 2013-2015.

turisme Tarragona

Capçalera de la web oficial de turisme de Tarragona, https://tarragonaturisme.cat/

Els seus objectiu són:

  • Conèixer l’ús dels social media com a eines de comunicació de les destinacions turístiques
  • Conèixer l’ús que d’ells en fan els individus en la seva cerca d’informació per analitzar com els influeixen
  • Fer recomanacions pràctiques

Hi participen, a més de la URV, la Universidad de Vigo, la Cardiff School of Management i la Universidad de Málaga.

La metodologia té dues parts:

  1. Anàlisi de l’ús dels social media que realitzen les institucions turístiques espanyoles
    • Anàlisi de continguts
    • Entrevistes en profunditat als responsables de comunicació de les destinacions
  2. Anàlisi de l’ús, la recepció i la influència dels social media en les decisions turístiques dels públics
    • Enquestes
    • Grups de discussió

Les conclusions serviran per elaborar unes recomanacions pràctiques sobre l’ús dels social media adreçades a totes les destinacions turístiques espanyoles.

 

Deixa un comentari