Innovació en la recerca i en la docència en comunicació (6)
[Resums de les IV Jornades de Recerca en Comunicació dels Països Catalans, 17 de desembre de 2012]
Uso e influencia de los social media y la comunicación 2.0 en la toma de decisiones turísticas y en la imagen de marca de los destinos
Presentat per: Assumpció Huertas Roig (URV)
Universitat Rovira i Virgili
ASTERISC. Grup de Recerca en Comunicació
Durada: 2013-2015
Investigadora principal: Assumpció Huertas
Les línies de recerca del grup de treball ASTERISC són:
- Comunicació de risc
- Mitjans de comunicació i estudis culturals
- Recerca en turisme: comunicació dels territoris, de les destinacions turístiques i de les seves marques
També s’ha constituït la Càtedra URV-Repsol d’Excel·lència en Comunicació, resultat d’un conveni de col·laboració entre la URV i l’empresa Repsol YPF. La Càtedra organitza seminaris de formació sobre pràctiques d’excel·lència comunicativa, financia investigacions sobre aspectes de la comunicació de rellevància per a Tarragona i per al conjunt de Catalunya i publica la revista acadèmica Catalan Journal of Communication and Cultural Studies (que podeu trobar en versió impresa i en versió electrònica a la nostra Biblioteca).
El projecte Uso e influencia de los social media y la comunicación 2.0… és un projecte I+D concedit pel Ministerio de Economía y Competitividad per al període 2013-2015.

Capçalera de la web oficial de turisme de Tarragona, https://tarragonaturisme.cat/
Els seus objectiu són:
- Conèixer l’ús dels social media com a eines de comunicació de les destinacions turístiques
- Conèixer l’ús que d’ells en fan els individus en la seva cerca d’informació per analitzar com els influeixen
- Fer recomanacions pràctiques
Hi participen, a més de la URV, la Universidad de Vigo, la Cardiff School of Management i la Universidad de Málaga.
La metodologia té dues parts:
- Anàlisi de l’ús dels social media que realitzen les institucions turístiques espanyoles
- Anàlisi de continguts
- Entrevistes en profunditat als responsables de comunicació de les destinacions
- Anàlisi de l’ús, la recepció i la influència dels social media en les decisions turístiques dels públics
- Enquestes
- Grups de discussió
Les conclusions serviran per elaborar unes recomanacions pràctiques sobre l’ús dels social media adreçades a totes les destinacions turístiques espanyoles.




















