Innovació en la recerca i en la docència en comunicació (9)

[Resums de les IV Jornades de Recerca en Comunicació dels Països Catalans, 17 de desembre de 2012]

Xarxes CAV-UB
Presentat per: Cilia Willem (UB)

Universitat de Barcelona
Laboratori de Mitjans Interactius

Twitter CAV UB

El perfil a Twitter: @CAVUB

Les Xarxes CAV-UB són un projecte d’innovació docent que va començar el curs 2010-2011, amb la implantació del grau de comunicació audiovisual (CAV) a la UB. Es van posar en marxa a l’assignatura “Desenvolupament de xarxes”.  Des d’aleshores aquesta iniciativa s’ha convertit en un projecte permanent.

Objectius

  • Part institucional: Visibilitzar l’ensenyament de comunicació audiovisual dins i fora de la UB, construint una identitat institucional a la xarxa
  • Part pedagògica: Ajudar els estudiants de CAV a desenvolupar competències transversals en relació a la transmedialitat i a la comunicació digital actual

Bases pedagògiques

  • Aprenentatge autèntic
    1. Transferència al context professional
    2. Motivació intrínseca (connexió amb els interessos de l’aprenent)
  • Aprenentatge “situat”: un projecte real – el grup d’alumnes esdevé un departament de community management, experts en anàlisi dels mitjans i xarxes socials, utilització i gestió d’informacions online.

Es tracta d’un aprenentatge basat en:

  • Treball en equip
  • Aprenentatge entre iguals
  • Transversalitat (es treballen els continguts entre diverses assignatures)

Avaluació dels aprenentatges:

  • Avaluació basada en evidències
  • Es comptabilitzen usuaris, entrades i canals
  • Es valoren enllaços fets i rebuts, xarxes creades, temes que sorgeixen
  • Reflexió (auto) crítica del treball desenvolupat
  • Autoavaluació

Accions de l’aprenentatge:

  • Sessions teòriques: el community manager
  • Creació d’una comissió gestora de la web del projecte
  • Anàlisi de xarxes socials
  • Repartiment de tasques
  • Creació dels canals: Twitter, Facebook, Vimeo, Tumblr, LinkedIn, Youtube, entrada a la Wikipedia. Trobareu els enllaços corresponents aquí
  • Accions de promoció i difusió

 

Deixa un comentari