I Jornades de periodisme de dades, 24-26 de maig

‘Los datos están por todas partes, pero ¿sabías que sirven para hacer buen periodismo?’

Interessats/des en el periodisme de dades? Open Knowledge Foundation organitza, simultàniment a Barcelona i a Madrid, les I Jornadas de Periodisme de Datos + Open Data + Hackaton: “Cuando los datos explican historias”, del 24 al 26 de maig. Les seus de les activitats programades a Barcelona seran el Centre de Cultura Contemporània (CCCB) i la Facultat de Comunicació Blanquerna.

Consulteu la pàgina web de les jornades per conèixer el programa i el preu de la inscripció.

————————————————————————————————-

En voleu saber més?Manual periodisme dades

Alguns recursos sobre periodisme de dades que hem anat recopilant durant els últims mesos:

Marta Berenguer. Jo de gran vull ser periodista de dades. Article a El Bloc d’ESCACC (13/06/12)

Marta Berenguer. Periodisme de dades i redaccions de diaris. Article a El Bloc d’ESCACC (16/10/12)

Karma Peiró. Les 6 preguntes del periodisme de dades. Article al bloc Històries d’una periodista digital (24/07/12)

Sindo Lafuente: ‘Cal reivindicar el periodisme d’investigació amb dades’. Crònica a El Bloc d’ESCACC (13/11/12)

Simon Rogers. Data journalism at The Guardian: what is it and how we do it. Article a la secció de The Guardian dedicada al periodisme de dades: Data Store (28/07/11)

What is data journalism at The Guardian? Primera part d’un vídeo en tres parts que explica com entèn el diari britànic The Guardian què és el periodisme de dades (04/04/2013).

Information is beautiful. Pàgina web feta per David McCandless, un periodista de dades interessat en com es poden plasmar gràficament les dades per visualitzar la informació. Doneu-li una ullada! Al CCUC podeu trobar els seus llibres sobre aquest tema.

Michael Zanchelli, Sandra Crucianelli. Integrando el periodismo de datos en las salas de redacción. Informe elaborat per a ICFJ i Knight Foundation

Periodismo de Datos. Décima sesión formativa: Rasca datos de la web y conviértelos en algo bello. Taller a MediaLab Prado (Madrid), fet l’11 de març de 2013

Virginia Collera. La vida es un mar de datos. Article publicat en un blog de El País, sobre els Annual reports del dissenyador gràfic Nicholas Felton (05/04/13)

Víctor Ruiz-Alejos. Datos, el periodismo de la evidencia. Article a Infolibre (18/04/13)

Lucía Calderón Portugal. El boom del periodismo de datos en una infografía. Article a Clases de periodismo. Es fa ressò d’una infografia publicada per l’organització dels Data Journalism Awards 2013 (28/04/13)

Manual de periodismo de datos. Traducció al castellà de The Data journalism handbook, editat per Jonathan Gray, Liliana Bounegru i Lucy Chambers, publicat el març de 2012. És un llibre amb llicència Creative Commons (d’Atribució-Compartir Igual), així que es pot descarregar gratuïtament.
En aquesta entrada trobareu més informació sobre la traducció, dirigida per un equip de La Nación (30/04/13)

Deixa un comentari