La influència dels factors individuals en l'aprenentatge de llengües en estudiants universitaris

La influència dels factors individuals en l'aprenentatge de llengües en estudiants universitaris

Veure els fitxers associats amb aquesta Tesi

AutorSaravia i Terricabras, Elisabet
Adreça de correu electrònic elisabet.saravia@uab.es
URLhttp://www.tdx.cat/TDX-1026105-131352
TítolLa influència dels factors individuals en l'aprenentatge de llengües en estudiants universitaris
Llengua Català
UniversitatUAB
Departament/Institut422 - DEPARTAMENT DE DIDACTICA DE LA LLENGUA, LA LITERATURA I LES CC.SOCIALS
Àrea de coneixement Ciències Socials
Matèries
  • 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
  • Dipòsit legal/ISBN B-40686-2005 / 84-689-4802-0
    Direcció de la tesi
  • Bernaus i Queralt, Mercè. Director/a de la Tesi
  • Paraules clau
  • Llengües estrangeres
  • Aprenentatge de Llengües
  • Motivació
  • Data de defensa5-07-2004

    Resum

    L'objectiu principal d'aquesta recerca és el d'analitzar la motivació i les actituds vers les llengües en un context plurilingüe. La mostra d'aquest estudi compta amb 178 estudiants pertanyents a dues universitats una en l'àmbit de l'educació i l'altra en l'àmbit de la salut. Com a instrument de recerca s'ha utilitzat un qüestionari que inclou dades biogràfiques i entre d'altres, alguns ítems sobre actituds i motivació vers l'aprenentatge del castellà, català, anglès i francès. Tenint en compte el context plurilingüe en el que els estudiants viuen, l'objectiu principal d'aquest estudi ha estat el d'explorar les actituds i motivacions vers l'aprenentatge de llengües. L'autoavaluació dels estudiants en aquestes quatre llengües correlaciona amb les actituds i la motivació vers les mateixes. Els resultats recolzen els obtinguts per altres estudis, que mostren una relació estreta entre les actituds, la motivació i l'assoliment de la llengua. A més, s'han portat a terme ANOVES per analitzar la variància entre els diferents grups d'estudiants.

    __________________________________________________

    El objetivo principal de esta investigación es el de analizar la motivación y las actitudes hacia las lenguas en un contexto plurilingüe. La muestra de este estudio cuenta con 178 estudiantes pertenecientes a dos universidades una en el ámbito de la educación y la otra en el ámbito de la salud. Como instrumento de investigación se ha utilizado un cuestionario que incluye datos biográficos y entre otros, algunos ítems sobre actitudes y motivación en el aprendizaje del castellano, catalán, inglés y francés. Teniendo en cuenta el contexto plurilingüe en el que los estudiantes viven, el objetivo principal de este estudio ha sido el de explorar las actitudes y motivaciones en el aprendizaje de lenguas. La autoavaluación de los estudiantes en estas cuatro lenguas correlaciona con sus actitudes y motivación hacia las mismas. Los resultados apoyan los obtenidos por otros estudios, que muestran una relación estrecha entre las actitudes, la motivación y el nivel de competencia lingüística. Además, se han llevado a cabo ANOVAS para analizar la variancia entre los diferentes grupos de estudiantes.

    __________________________________________________

    The main purpose of this investigation is to analyse motivation and attitudes, towards languages in a plurilingual context. It draws on a study of 178 language students in two main universities one on the field of Teaching Education and the other one in the field of Health Care. A multiple-choice questionnaire was created to gather the data. It included some biographical items and, among others, some items on Attitudes and Motivation toward learning Spanish, Catalan, English and French. Considering the plurilingual setting, in which students lived, the main goal of the study was to explore attitudes and motivation toward language learning. The students' self-assessment on those 4 languages was correlated with their answers related to attitudes and motivation toward those languages. Besides, ANOVAs were run to analyse the variability between and among different groups of students. The results supported the findings reported by other studies, showing a close relationship between attitudes, motivation and language achievement.

    Documents ADVERTIMENT. La consulta d'aquesta tesi queda condicionada a l'acceptació de les següents condicions d'ús.

    La difusió d'aquesta tesi per mitjà del servei TDX ha estat autoritzada pels titulars dels drets de propietat intel.lectual únicament per a usos privats emmarcats en activitats d'investigació i docència. No s'autoritza la seva reproducció amb finalitats de lucre ni la seva difusió i posada a disposició des d'un lloc aliè al servei TDX. No s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing).

    Aquesta reserva de drets afecta tant al resum de presentació de la tesi com als seus continguts. En la utilització o cita de parts de la tesi és obligat indicar el nom de la persona autora.

  • est1de1.pdf
  • NOVA CERCA
    Organization:UAB Author:Saravia,Terricabras,Elisabet URN:http://www.tdx.cat/TDX-1026105-131352 Title:La influència dels factors individuals en l'aprenentatge de llengües en estudiants universitaris Department:422 - DEPARTAMENT DE DIDACTICA DE LA LLENGUA, LA LITERATURA I LES CC.SOCIALS Subject:CDU37 Advisor:Bernaus i Queralt, Mercè. Director/a de la Tesi Keywords:Llengües estrangeres Keywords:Aprenentatge de Llengües Keywords:Motivació DefenseDate:5-07-2004