L'argumentació en l'aprenentatge del coneixement social

L'argumentació en l'aprenentatge del coneixement social

Veure els fitxers associats amb aquesta Tesi

AutorCanals Cabau, Roser
Adreça de correu electrònic rscanals@ya.com
URLhttp://www.tdx.cat/TDX-1109106-120936
TítolL'argumentació en l'aprenentatge del coneixement social
Llengua Català
UniversitatUAB
Departament/Institut422 - DEPARTAMENT DE DIDACTICA DE LA LLENGUA, LA LITERATURA I LES CC.SOCIALS
Àrea de coneixement Ciències Socials
Matèries
  • 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
  • Dipòsit legal/ISBN B-24409-2006 / 84-689-9168-6
    Direcció de la tesi
  • Benejam Arguimbau, Pilar. Director/a de la Tesi
  • Paraules clau
  • Didàctica
  • Ciències Socials
  • Competències lingüístiques
  • Data de defensa17-02-2006

    Resum

    El treball d'investigació que a continuació es presenta és el resultat de la reflexió sobre la pràctica que he anat acumulant en la meva tasca com a professora de ciències socials a l'etapa secundària obligatòria durant divuit anys. Recull, bàsicament, l'experiència i la recerca dels darrers cursos escolars.

    El punt de partida d'aquesta recerca tracta de comprovar si, a través de la pràctica de l'argumentació en l'aprenentatge del coneixement social, els estudiants de secundària elaboren un pensament més qualitatiu.

    Aquesta hipòtesi es recolza en dos models teòrics: d'una banda, en la definició de coneixement social i en la caracterització d'un model didàctic per a l'ensenyament de les ciències socials; i, d'una altra banda, en el disseny de la metodologia i els materials didàctics i la seva experimentació per a:

    - Analitzar i caracteritzar el pensament social que elaboren els estudiants a través de l'argumentació.

    - Fer propostes de millora per a l'adquisició d'un pensament social més qualitatiu a les escoles.

    Documents ADVERTIMENT. La consulta d'aquesta tesi queda condicionada a l'acceptació de les següents condicions d'ús.

    La difusió d'aquesta tesi per mitjà del servei TDX ha estat autoritzada pels titulars dels drets de propietat intel.lectual únicament per a usos privats emmarcats en activitats d'investigació i docència. No s'autoritza la seva reproducció amb finalitats de lucre ni la seva difusió i posada a disposició des d'un lloc aliè al servei TDX. No s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing).

    Aquesta reserva de drets afecta tant al resum de presentació de la tesi com als seus continguts. En la utilització o cita de parts de la tesi és obligat indicar el nom de la persona autora.

  • rcc1de2.pdf
  • rcc2de2.pdf
  • NOVA CERCA
    Organization:UAB Author:Canals,Cabau,Roser URN:http://www.tdx.cat/TDX-1109106-120936 Title:L'argumentació en l'aprenentatge del coneixement social Department:422 - DEPARTAMENT DE DIDACTICA DE LA LLENGUA, LA LITERATURA I LES CC.SOCIALS Subject:CDU37 Advisor:Benejam Arguimbau, Pilar. Director/a de la Tesi Keywords:Didàctica Keywords:Ciències Socials Keywords:Competències lingüístiques DefenseDate:17-02-2006