Cultura, identitat i narrativa: l'aprenentatge col·laboratiu en l'escola intercultural

Cultura, identitat i narrativa: l'aprenentatge col·laboratiu en l'escola intercultural

Veure els fitxers associats amb aquesta Tesi

AutorPizzinato, Adolfo
Adreça de correu electrònic adolfopizzinato@hotmail.com
URLhttp://www.tdx.cat/TDX-0319110-145723
TítolCultura, identitat i narrativa: l'aprenentatge col·laboratiu en l'escola intercultural
Llengua Català
UniversitatUAB
Departament/Institut425 - DEPARTAMENT DE PSICOLOGIA DE L'EDUCACIO
Àrea de coneixement Ciències de la Salut
Matèries
  • 159.9 - Psicologia
  • Dipòsit legal/ISBN B-23000-2010 / 978-84-693-1967-3
    Direcció de la tesi
  • Lalueza Sazatornil, José Luis. Director/a de la Tesi
  • Paraules clau
  • Cultura
  • Identitat
  • Narrativa
  • Data de defensa14-12-2007

    Resum

    Aquesta tesi està basada en una investigació de perspectiva etnogràfica, que tenia com a objectiu principal identificar elements de la construcció de la identitat en les narratives digitals de nens i nenes de col·lectius ètnics minoritaris en la cultura catalana. Aquestes narratives han estat construïdes en un espai d'aprenentatge col·laboratiu, en el marc escolar, utilitzant sobretot, eines tecnològiques de so, imatge i informàtica. Els resultats apunten a un procés de construcció de la identitat definit per aspectes ètnics, contextuals i evolutius, en una relació contemporània d'hibridació de sentits entre la tradició i la modernitat; la globalització i l'entorn; o la infància i l'adolescència. Es destaquen també les nocions d'audiència de les produccions narratives, els gèneres discursius utilitzats i les relacions entre els principals actors socials implicats en aquesta intervenció/investigació: els alumnes, les mestres i els estudiants universitaris, en un procés col·lectiu i col·laboratiu de construcció de sentits en una comunitat de pràctica.

    Paraules clau: identitat, cultura, narrativa, comunitats de pràctica

    ---------------------------------------------------------------

    This work is based on an investigation from an ethnographic perspective, that aimed to identify the main elements on the construction of the identity in the digital narratives of children from minority ethnic groups in the Catalan culture. These narratives have been built in a space of collaborative learning in the school context, using mainly technological tools as sound, image and computer softwares. The results point to a process of identity's construction marked by ethnic, contextual and evolutive aspects, in a contemporary relation of hybridization between tradition and modernity; globalization and the environment; or childhood and adolescence. It also shows the notions of audience of the narrative productions, discoursive genders used and the relationship between the main social actors involved on this intervention/research: the pupils, the teachers and the university students, on a collective process of collaborative construction of shared senses in a community of practice.

    Keywords: identity, culture, narrative, comunnities of practice

    Documents ADVERTIMENT. La consulta d'aquesta tesi queda condicionada a l'acceptació de les següents condicions d'ús.

    La difusió d'aquesta tesi per mitjà del servei TDX ha estat autoritzada pels titulars dels drets de propietat intel.lectual únicament per a usos privats emmarcats en activitats d'investigació i docència. No s'autoritza la seva reproducció amb finalitats de lucre ni la seva difusió i posada a disposició des d'un lloc aliè al servei TDX. No s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing).

    Aquesta reserva de drets afecta tant al resum de presentació de la tesi com als seus continguts. En la utilització o cita de parts de la tesi és obligat indicar el nom de la persona autora.

  • ap1de1.pdf
  • NOVA CERCA
    Organization:UAB Author:Pizzinato,Adolfo URN:http://www.tdx.cat/TDX-0319110-145723 Title:Cultura, identitat i narrativa: l'aprenentatge col·laboratiu en l'escola intercultural Department:425 - DEPARTAMENT DE PSICOLOGIA DE L'EDUCACIO Subject:CDU159.9 Advisor:Lalueza Sazatornil, José Luis. Director/a de la Tesi Keywords:Cultura Keywords:Identitat Keywords:Narrativa DefenseDate:14-12-2007