L’altra cara de René Magritte, el publicista. Una anàlisi de contingut dels anuncis del dominical d’El País (1995-2005)

L’altra cara de René Magritte, el publicista. Una anàlisi de contingut dels anuncis del dominical d’El País (1995-2005)

Veure els fitxers associats amb aquesta Tesi

AutorMensa Torras, Marta
Adreça de correu electrònic mmtorras@hotmail.com
URLhttp://www.tdx.cat/TDX-1031107-163623
TítolL’altra cara de René Magritte, el publicista. Una anàlisi de contingut dels anuncis del dominical d’El País (1995-2005)
Llengua Català
UniversitatUAB
Departament/Institut413 - DEPARTAMENT DE COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Àrea de coneixement Ciències Socials
Matèries
  • 316 - Sociologia. Comunicació
  • Dipòsit legal/ISBN B-40818-2007 / 978-690-7372-8
    Direcció de la tesi
  • Roca Correa, David. Director/a de la Tesi
  • Paraules clau
  • Publicitat
  • Art
  • René Magritte
  • Data de defensa22-05-2007

    Resum

    La tesi investiga la relació entre l’art de René Magritte i la publicitat actual. Es vol esbrinar si durant un determinat període de temps es detecta una permanència de l’art magrittià en peces gràfiques actuals i per tant es pot determinar l’existència de “publicitat magrittiana”. Per tal d’acotar aquest objectiu s’empra la metodologia de l’anàlisi de contingut amb una mostra de 6.360 anuncis editats en la publicitat impresa del dominical espanyol d’“El País Semanal” (El País). A la vegada, es realitza un recorregut comparatiu entre les etapes pictòriques i publicitàries de l’artista belga, fent una especial menció a les etapes i els objectes recurrents que formen part de l’anomenat abecedari magrittià.

    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    This thesis makes a research on the relationship between René Magritte's art and the nowadays advertising. The main aim is to discover whether, during a certain period of time, some magrittian art influences can be detected in ads and, therefore, it can be said that the existence of the “magrittian advertising” as specific technique. To confirm this claim, the content analysis method is used with a sample of 6.360 advertisings published in the Spanish Sunday magazine “El País Semanal” (newspaper, El País). At the same time, a comparative research of the different pictorial and advertising stages of the Belgian artist has been carried out.

    Documents ADVERTIMENT. La consulta d’aquesta tesi queda condicionada a l’acceptació de les següents condicions d'ús.

    La difusió d’aquesta tesi per mitjà del servei TDX ha estat autoritzada pels titulars dels drets de propietat intel.lectual únicament per a usos privats emmarcats en activitats d’investigació i docència. No s’autoritza la seva reproducció amb finalitats de lucre ni la seva difusió i posada a disposició des d’un lloc aliè al servei TDX. No s’autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing).

    Aquesta reserva de drets afecta tant al resum de presentació de la tesi com als seus continguts. En la utilització o cita de parts de la tesi és obligat indicar el nom de la persona autora.

  • mmt1de1.pdf
  • NOVA CERCA
    Organization:UAB Author:Mensa,Torras,Marta URN:http://www.tdx.cat/TDX-1031107-163623 Title:L’altra cara de René Magritte, el publicista. Una anàlisi de contingut dels anuncis del dominical d’El País (1995-2005) Department:413 - DEPARTAMENT DE COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT Subject:CDU316 Advisor:Roca Correa, David. Director/a de la Tesi Keywords:Publicitat Keywords:Art Keywords:René Magritte DefenseDate:22-05-2007