Google Scholar: cites
¿A dónde van las pedagogías diferenciadas? : Hacia la individualización del currículo y de los itinerarios formativos
Perrenoud, Philippe (Universidad de Ginebra. Facultad de Psicología y de Ciencias de la Educación)

Data: 1998
Resum: El autor se sitúa en la actual corriente de lucha contra el fracaso escolar y propone nuevas estrategias educativas centradas en la enseñanza individualizada o la pedagogía diferenciada, concebida como el tipo de enseñanza que permite a cada alumno encontrarse, lo más a menudo posible, en una situación de aprendizaje fecundo para él. En este sentido, revela la existencia de un cambio de orientación dentro de la ciencia de la educación, que ha adoptado un nuevo paradigma: la individualización de los itinerarios formativos. Para el autor, éste representa la forma de superar los obstáculos existentes en la lucha contra el fracaso, en niveles políticos, sociales y escolares, siempre que se acompañe de una radical reorganización de la escolaridad.
Resum: L'autor s'emmarca dins del corrent actual de lluita contra el fracàs escolar, tot proposant noves estratègies educatives centrades en l'ensenyança individualitzada o la pedagogia diferenciada, que concep com aquell tipus d'ensenyament que permet a cada alumne trobar-se, al més sovint possible, en una situació d'aprenentatge fecund per a si mateix. En aquest sentit, revela l'existència d'un canvi d'orientació dins de la ciència de l'educació, la qual ha adoptat un nou paradigma: la individualització dels itineraris formatius. Per l'autor, aquest representa la manera de superar els obstacles existents en la lluita contra el fracàs, tant a nivell polític com social i escolar, sempre que vagi acompanyat d'una radical reorganització de l'escolaritat.
Resum: In order to reinforce the current attempts of fighting the schools failure, the author proposes a number of new strategies, which focus on the individualised teaching or the differentiated pedagogy, these being that kind of teaching that allows every student to experience a fecund learning situation, as many times as possible. Thus, he reveals a change of orientations within the Educational Science, which has assumed a new paradigm: the individualisation of the formative itineraries. This is considered to be the means to remove the obstacles to the fight against failure -which exist at political, social and educational levels-, only if it comes together with a radical reorganisation of education.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Fracaso escolar ; Enseñanza individualizada ; Itinerarios formativos ; Reorganización de la escolaridad ; Fracàs escolar ; Ensenyança individualitzada ; Itineraris formatius ; Reorganització de l'escolaritat ; Schools failure ; Individualised teaching ; Formative itineraries ; Reorganisation of education
Publicat a: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 11-34, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20680
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-perrenoud
DOI: 10.5565/rev/educar.347


24 p, 113.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir