El paper de la família i l'entorn microcultural en els processos d'integració
Giné, Climent (Universitat Oberta de Catalunya)
Data: |
1998 |
Resum: |
L'article aborda la importància del context familiar en els processos d'integració dels infants. En una primera part es fa una aproximació als conceptes de desenvolupament i d'integració per analitzar la relació entre aquests dos processos dins el marc de les pràctiques educatives. A continuació s'analitza la importància de la família per al desenvolupament dels infants, tenint en compte que les particularitats de les famílies poden condicionar les pràctiques educatives i que és a través del procés de desenvolupament on es configuren les diferències individuals. Finalment, l'autor examina la participació de la família en els processos d'integració dels seus fills i es proposen algunes qüestions que poden ajudar a millorar la feina dels professionals d'educació i així respondre amb més facilitat a les diferències individuals del seu alumnat. |
Resum: |
El artículo aborda la importancia del contexto familiar en los procesos de integración de los niños. En una primera parte se hace una aproximación a los conceptos de desarrollo y de integración para analizar la relación entre estos dos procesos dentro del marco de las prácticas educativas. A continuación se analiza la importancia de la familia en el desarrollo de los niños, teniendo en cuenta que las particularidades de las familias pueden condicionar las prácticas educativas y que es a través del proceso de desarrollo donde se configuran las diferencias individuales. Finalmente, el autor examina la participación de la familia en los procesos de integración de sus hijos y se proponen algunas cuestiones que pueden ayudar a mejorar el trabajo de los profesionales de educación y así responder con más facilidad a las diferencias individuales de su alumnado. |
Resum: |
The article deals with the importance of the familiar context in the child's integration. First of all, it defines the concepts of development and integration in order to understand the relationship of both processes within educational practices. Then, it analyses the importance of the family during the child's development, considering both the particularities of families, which may affect these educational practices, as well as individual differences, which are formed through the process of development. Finally, it observes the role of the family in the process of integration of their children, and it proposes a number of issues that would make easier the teachers' task of responding the individual peculiarities of their students. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Diversitat ;
Procés d'integració i desenvolupament ;
Entorn familiar ;
Pràctiques educatives ;
Intervenció educativa ;
Interacció social ;
Diversidad ;
Proceso de integración y desarrollo ;
Entorno familiar ;
Prácticas educativas ;
Intervención educativa ;
Interacción social ;
Diversity ;
Process of integration and development ;
Familiar environment ;
Educational practices ;
Educational intervention ;
Social interaction |
Publicat a: |
Educar, N. 22-23 (1998) , p. 119-137, ISSN 2014-8801 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20684
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-gine
DOI: 10.5565/rev/educar.351
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
EducarArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-10-21