Funció del mestre en l'aplicació de l'aprenentatge cooperatiu en una aula d'integració amb alumnes sords
Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Laborda Molla, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Data: |
1998 |
Resum: |
Amb l'objectiu d'explorar l'efecte de l'aprenentatge cooperatiu, vist com una via alternativa al sistema tradicional d'adquisició de continguts escolars i com una eina facilitadora de la integració dels alumnes sords o amb deficiències auditives, es vol observar com actua en les relacions interpersonals d'aquest tipus d'alumnat. Per fer això es revisen estudis desenvolupats, tant des del punt de vista de l'estudiant sord com de l'oient. A partir dels resultats obtinguts s'explicita la funció del mestre docent en tot procés cooperatiu en el qual estigui immers un deficient auditiu. |
Resum: |
Con el objetivo de explorar el efecto del aprendizaje cooperativo, visto como una vía alternativa al sistema tradicional de adquisición de contenidos escolares y como una herramienta facilitadora de la integración de los alumnos sordos o con deficiencias auditivas, se quiere observar como actúa en las relaciones interpersonales de este tipo de alumnado. Para hacer esto se revisan estudios desarrollados, tanto desde el punto de vista del estudiante sordo como del oyente. A partir de los resultados obtenidos se explicita la función del maestro docente en todo el proceso cooperativo en el cual está inmerso un deficiente auditivo. |
Resum: |
The aim of the present article is to explore the effect of co-operative learning -considering it as an alternative way to the traditional system of acquiring knowledge at school as well as a means to integrate totally or partially deaf students. Therefore, the authors try to observe how co-operative learning impacts upon the relationship of such a group of students. Thus, they check complete and already developed studies and adapt them not only from the point of view of deaf but also non-deaf students. Finally, after obtaining the results of the redesigned studies, they define the teacher's role in all the co-operative processes involving deaf students. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Alumnes sords ;
Dèficits auditius ;
Aprenentatge cooperatiu ;
Integració social ;
Necessitats educatives especials ;
Alumnos sordos ;
Deficiencias auditivas ;
Aprendizaje cooperativo ;
Integración social ;
Necesidades educativas especiales ;
Deaf students ;
Auditive deficiency ;
Co-operative learning ;
Social integration ;
Special educational needs |
Publicat a: |
Educar, N. 22-23 (1998) , p. 295-299, ISSN 2014-8801 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20696
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-cambra-laborada
DOI: 10.5565/rev/educar.363
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
EducarArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-09-29