La enseñanza de la lengua : usos y prácticas lingüísticas diversas
Rayón Rumayor, Laura (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Rubio, Esteban (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Data: |
1998 |
Resum: |
Los autores presentan alternativas para trabajar la enseñanza de la lengua, dando respuesta a la diversidad cultural de las aulas, mejorando la comprensión y el uso del lenguaje entre el alumnado. A partir de una propuesta práctica se ve necesario establecer un modelo de comunicación multidireccional y circular dentro del aula, así como una participación de los alumnos en la elección y planificación de los contenidos. Relacionado con esto también es interesante negociar las estrategias de enseñanza-aprendizaje y los procedimientos que se utilizan, así como la evaluación que se hace, la cual ha de obedecer a razones pedagógicas teniendo en cuenta la participación activa del grupo. |
Resum: |
Els autors presenten alternatives per treballar l'ensenyament de la llengua, tot donant resposta a la diversitat cultural de les aules, afavorint la comprensió i l'ús del llenguatge entre l'alumnat. A partir d'una proposta pràctica es veu necessari establir un model de comunicació multidireccional i circular dins l'aula, així com una participació dels alumnes en l'elecció i planificació dels continguts. Relacionat amb això, també és interessant negociar les estratègies d'ensenyament-aprenentatge i els procediments que s'utilitzen, així com l'avaluació que es fa, la qual ha d'obeir a raons pedagògiques tenint en compte la participació activa del grup. |
Resum: |
A number of alternatives to language teaching are presented by the authors with the aim of responding the cultural diversity of classrooms, while promoting language comprehension and use among students. Starting from a practical proposal, it becomes necessary to establish a model of multidirectional and circular communication inside the classroom and, at the same time, to allow the students' participation during the process of choosing and planning the contents. Moreover, it may also be interesting to discuss the strategies and ways of teaching-learning and the kind of evaluation, which must always be along pedagogical lines, taking into account the active participation of the group. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Integración de la diversidad ;
Enseñanza-aprendizaje de la lengua ;
Entidad cultural ;
Construcción del conocimiento ;
Integració de la diversitat ;
Ensenyament-aprenentatge de la llengua ;
Entitat cultural ;
Construcció de coneixement ;
Integration of diversity ;
Language teaching-learning ;
Cultural entity ;
Knowled-ge's construction |
Publicat a: |
Educar, N. 22-23 (1998) , p. 319-324, ISSN 2014-8801 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20700
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-rayon-rubio
DOI: 10.5565/rev/educar.367
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
EducarArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2023-10-13