Google Scholar: cites
El espacio social en la construcción compartida del conocimiento
Vila, Ignasi (Universitat de Girona. Departament de Psicologia)

Data: 1998
Resum: En el texto se exponen una serie de reflexiones sobre el espacio social de las prácticas educativas, las cuales sintetizan opiniones de las aportaciones de trabajos de investigación de diversos autores basadas en la psicología cultural, que pueden servir para iniciar un debate desde una perspectiva psicoeducativa. Se abordan aspectos sociales implicados en las prácticas educativas, tales como el contexto familiar, el contexto institucional. . . , aspectos basados en un marco teórico centrado en la construcción del significado, entendido como el eje que relaciona la mente y la cultura.
Resum: Al text s'exposen una sèrie de reflexions sobre l'espai social de les pràctiques educatives, les quals sintetitzen opinions de les aportacions de treballs d'investigació de diversos autors basades en la psicologia cultural, que poden servir per iniciar un debat des d'una perspectiva psicoeducativa. S'hi aborden aspectes socials implicats en les pràctiques educatives, com ara el context familiar, el context institucional. . . , aspectes basats en un marc teòric centrat en la construcció del significat, entès com l'eix que relaciona la ment i la cultura.
Resum: The author thinks over the social space of educational practices. These reflections synthesise opinions from different studies based on cultural psychology and which could be used to generate a debate from the psychoeducational view. The article deals with some social aspects involved in educational practices such as the familiar or the institutional environment. These aspects are based on a theoretical frame, which focuses on the construction of meaning, used as the main point relating mind and culture.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Prácticas educativas ; Contexto familiar ; Contexto institucional ; Construcción del significado ; Pràctiques educatives ; Context familiar ; Context institucional ; Construcció del significat ; Educational practices ; Familiar-institutional environment ; Construction of meaning
Publicat a: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 55-98, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20682
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-vila
DOI: 10.5565/rev/educar.349


44 p, 199.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir