ELT Coursebooks and the Elite : Examining Social Representations in ESL
Lara, Clara

Títol variant: Los libros de texto de inglés y la élite : examinando las representaciones sociales en inglés como lengua extranjera
Data: 2012
Descripció: 20 pàg.
Resum: ESL/EFL instructional materials have traditionally represented an ideal society and some texts can be offensive to certain learners. The mainstream ideologies reflected in the coursebooks exert a negative influence to the diverse lifestyles we have in our classrooms. If students do not reconcile their identities with the discourse in the materials, they are prone to reproduce negative stereotypes and therefore, perpetuate misconceived common sense beliefs. Unless teachers scrutinize coursebooks for possible "hidden agenda" or explicit bias, we become accomplices of the same forces that keep us in a subordinate position. This study examines 3 textbooks currently in use in Spain to identify and describe the social representations found and to investigate whether there is sexism and the ideologies that constrain these representations. This semantic analysis allows for empowerment of learners and enhances the promotion of language resources that will equip students with linguistic tools to contest inequalities.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Comunicació de congrés ; altres ; Versió publicada
Matèria: Coursebooks ; Stereotypes ; Ideologies ; Social representations ; Bias ; ELT ; English Language Teaching
Publicat a: TESOL-Spain Convention, 35 : 2012



20 p, 83.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions > Ponències i comunicacions de la UAB

 Registre creat el 2013-03-15, darrera modificació el 2022-06-04



   Favorit i Compartir