Google Scholar: citas
L'avaluació del sistema educatiu : notes sobre el diagnòstic del sistema educatiu 1997 de l'INCE
Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Fecha: 1999
Resumen: Durant el curs 1996-1997 l'Instituto Nacional de Calidad y Evaluación (INCE) va desenvolupar una avaluació del sistema educatiu en els nivells dels alumnes que tenien 14 i 16 anys. Aquest estudi va ser àmpliament difós pels mitjans de comunicació, que es feien ressò de l'impacte que va tenir en cercles educatius. Aquest article repassa els antecedents de l'estudi des d'una panoràmica tant nacional com internacional; també en descriu, a grans trets, les característiques i alguns dels resultats més significatius als quals van arribar les cinc comissions d'estudi de l'INCE: resultats acadèmics, plans d'estudi, funcionaments dels centres, perfil professional i relacions amb la societat. La descripció del disseny de l'estudi així com del desenvolupament del treball i de les conclusions es combina amb comentaris i reflexions crítiques que els matisen i els valoren.
Resumen: Durante el curso 1996-1997 el Instituto Nacional de Calidad y Evaluación (INCE) llevó a cabo una evaluación del sistema educativo en los niveles de edad de 14-16 años. Este estudio fue ampliamente difundido por los medios de comunicación haciéndose eco del impacto que tuvo en los núcleos educativos. Este artículo repasa los antecedentes del estudio desde una panorámica tanto nacional como internacional. También describe, a grandes rasgos, las características del mismo y alguno de los resultados más significativos a los que llegaron las cinco comissiones de estudio del INCE: resultados académicos, planes de estudio, funcionamiento de los centros, perfil profesional y relaciones con la sociedad. La descripción del diseño del estudio así como el desarrollo del trabajo y las conclusiones se combinan con comentarios y reflexiones críticas que se matizan y valoran.
Resumen: During the academic course 1996-1997 the National Institute for Quality and Evaluation (INCE) has developed an evaluation of the educational system studying the levels in which the pupils were 14 and 16 years old. This study has been largely diffused through the mass media reflecting the big impact that it has had in educational environments. This article overviews the antecedents of the study both, from a national and an international point of view. It describes also it's general characteristics and some of the most relevant results that the five working commissions had reached concerning:educational outcomes, professional profile, curriculum, the functioning of the institutions and their relationships with society. The description of the aforementioned topics is combined with some critic reflections and comments.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Avaluació del sistema ; Metodologia d'avaluació ; Disseny d'avaluació ; Resultats acadèmics ; Mostres ; Evaluación del sistema ; Metodología de evaluación ; Diseño de evaluación ; Resultados académicos ; Muestras
Publicado en: Educar, N. 24 (1999) , p. 175-194, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20709
Adreça alternativa: https://educar.uab.cat/article/view/v24-martinez
DOI: 10.5565/rev/educar.343


20 p, 121.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Educar
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir