Multilingualism in the Mind [42294]
Curell Gotor, Hortensia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Date: 2013-14
Abstract: The aim of this course is to study how learners create new concepts in a second language, and how their lexicon is re-structured by the addition of L2 words and concepts to the ones already present, belonging to L1. This is done from a multidisciplinary perspective, bringing together ideas from theoretical linguistics, cognitive psychology, second language acquisition and bilingualism. The perspective taken is cognitive-pragmatic.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Advanced English Studies [4313157]



3 p, 99.7 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2013-06-28, last modified 2018-11-18



   Favorit i Compartir