La memòria de la comunitat : la línia cronològica. Una tècnica per a l'avaluació participativa d'accions comunitàries
Crespo Herrera, Estefanía
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Títol variant: La memoria de la comunidad : la línea cronológica. Una técnica para la evaluación participativa de acciones comunitarias
Títol variant: Memory of the community : the timeline. A technique for a participatory assessment of community actions
Data: 2012
Resum: En este artículo se presenta la "línea cronológica", una de las técnicas utilizadas para eva¬luar participativamente la evolución y el impacto de las acciones comunitarias desarrolladas en tres territorios de la geografía catalana. Se trata de una técnica inspirada en una experiencia relatada por Tremblay y Gutberlet (2010) y adaptada a los requerimientos de la investigación que estamos llevando a cabo. Este trabajo recoge el proceso, los resultados y las conclusiones extraídas de la adaptación y la aplicación de dicha técnica en una de las comunidades implicadas en la evaluación participativa.
Resum: En aquest article es presenta la "línia cro¬nològica", una de les tècniques utilitzades per avaluar participativament l'evolució i l'impacte de les accions comunitàries desenvolupades en tres territoris de la geografia catalana. Es tracta d'una tècnica inspirada en una experiència relatada per Tremblay i Gutberlet (2010) i adaptada als requeriments de la investigació que duem a terme. Aquest treball recull el procés, els resultats i les con¬clusions extretes de l'adaptació i l'aplicació d'aquesta tècnica en una de les comunitats implicades en l'avaluació participativa.
Resum: This article explains that "the timeline" is one of the most used techniques for a participatory assessment about the evolution and the impact of community actions developed in three different areas of Catalunya. This technique is based on an experience written by Tremblay and Gutberlet (2010) and adapted to the requirements of our investigation. This article talks about de process, the results and the con¬clusion resulting from the adaptation process and the implementation of that technique in one of the communities involved in participatory assessment.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català i Castellà
Document: Article ; Versió publicada
Matèria: Accions comunitàries ; Acciones comunitarias ; Community actions ; Avaluació apoderadora ; Evaluación empoderadora ; Empowerment assessment ; Avaluació participativa ; Evaluación participativa ; Participatory assessment
Publicat a: Educació social. Revista de intervenció socioeducativa., Núm. 51 (2012) , p. 121-132, ISSN 1135-805X

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/260570


Català
12 p, 1.1 MB

Castellà
12 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2013-07-05, darrera modificació el 2022-05-23



   Favorit i Compartir