Google Scholar: cites
Evaluación del impacto de la formación en las organizaciones
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Data: 2000
Resum: La evaluación de la formación en las organizaciones es una estrategia necesaria para garantizar la calidad de las acciones formativas que se llevan a cabo en su seno y para impulsar el proceso de aprendizaje constante que el entorno actual exige. El presente artículo describe el modelo holístico de evaluación de la formación y profundiza en la evaluación del impacto, como un tipo concreto de evaluación que permite identificar los efectos reales que la formación tiene en la organización y determinar los beneficios que aporta para el logro de los objetivos empresariales. Además, describe el estado de la evaluación de la formación en las organizaciones españolas y aporta estrategias concretas para optimizar específicamente la evaluación del impacto, ya que es aquélla más compleja y más deficitaria.
Resum: L'avaluació de la formació en les organitzacions és una estratègia necessària per garantir la qualitat de les accions formatives que s'hi desenvolupen, i per impulsar el procés d'aprenentatge constant que exigeix l'entorn actual. Aquest article descriu el model holístic d'avaluació de la formació, alhora que aprofundeix en l'avaluació de l'impacte, com un tipus concret d'avaluació que permet identificar els efectes reals que té la formació en l'organització, i determinar els beneficis que aporta per a l'assoliment dels objectius empresarials. També descriu l'estat de l'avaluació de la formació en les organitzacions espanyoles i aporta estratègies concretes per optimitzar específicament l'avaluació del impacte, ja que és la més complexa i deficitària.
Resum: Evaluation of training in organisations is one of the most needed strategies to guarantee the quality of training, and to drive the learning process in organisations asked nowadays. This article describes the 'holistic model of evaluation of training and goes deeper in evaluation of impact or results; this kind of evaluation allows the identification of training effects and benefits in organisations. It also describes the situation of evaluation of training in Spanish organisations today, and offers some strategies to improve the evaluation of results, which is the less developed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Pedagogía laboral ; Formación en las organizaciones ; Evaluación de la formación ; Evaluación del impacto y la rentabilidad ; Pedagogia laboral ; Formació en les organitzacions ; Avaluació de la formació ; Avaluació de l'impacte i rendibilitat ; Education and work ; Training in organisations ; Evaluation of training ; Evaluation of impact and results of training
Publicat a: Educar, N. 27 (2000) , p. 119-133, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20737
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v27-pineda
DOI: 10.5565/rev/educar.253


15 p, 87.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir