Reflexions a l'entorn de la nova cultura docent
Izquierdo i Aymerich, Mercè 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Data: |
2000 |
Resum: |
En aquest article es considera que, quan ens referim a «nova cultura docent», estem parlant d'un concepte emergent, complex i d'un gran abast. Té a veure amb un nou model de coneixement científic, amb una nova concepció de l'avaluació i amb noves exigències pel que fa al llenguatge. Per això, si bé els canvis en els currículums i en la docència són necessaris, cal disenyar-los mirant cap al futur (que serà ben diferent del nostre present) i amb la finalitat de promoure valors humanístics enfront d'actituds deterministes derivades del cientifisme i la tecnocràcia. |
Resum: |
En este artículo se considera que, cuando nos referimos a una «nueva cultura docente», estamos hablando de un concepto emergente, complejo y de gran alcance. Tiene que ver con un nuevo modelo de conocimiento científico, con una nueva concepción de la evaluación y con nuevas exigencias en relación con el lenguaje. Por eso, si bien los cambios en los currículos y en la docencia son necesarios, han de ser diseñados con visión de futuro (que será muy diferente a nuestro presente) y con la finalidad de promover valores humanísticos frente a actitudes deterministas derivadas del cientifismo y de la tecnocracia. |
Resum: |
In this paper, it is considered that when we refer to a «new teacher culture», we are talking about a complex, far-reaching emergent concept. This concept relates to a new model of scientific knowledge, to a new conception of assessment and to new exigencies concerning language. Therefore, even if changes in curriculum and teaching practices are necessary, they must be designed with a foresight of the future (which may be very different from our present), and with the aim of promoting humane values in front of deterministic attitudes derived from scientism and technocracy. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Educar, N. 27 (2000) , p. 181-204, ISSN 2014-8801 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20740
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v27-izquierdo
DOI: 10.5565/rev/educar.256
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
EducarArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20