Google Scholar: cites
Los recursos informáticos en la escuela de la sociedad de la información : deseo y realidad
Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 2002
Resum: El artículo está basado en una investigación, cuyo foco central es el análisis de la relación que se establece en un centro educativo con los recursos informáticos. Una relación que comienza con la demanda del centro a la administración para incorporar estas herramientas de la enseñanza y que culmina con el impacto mismo que éstas tienen en los procesos de aprendizaje de los niños y niñas. Los resultados de esta investigación demuestran cómo los materiales de enseñanza no son suficientes para promover mejoras, y de cómo sus características intrínsecas en primera instancia y el contexto en el cual quedan insertos tienen una importante influencia.
Resum: L'article està basat en una recerca sobre l'anàlisi de la relació que s'estableix a un centre educatiu amb els recursos informàtics. Una relació que comença amb la demanda del centre a l'administració per incorporar aquestes eines a l'ensenyament i que acaba amb l'impacte que aquestes tenen als processos d'aprenentatge dels nens i nenes. Els resultats d'aquesta investigació mostren com els materials d'ensenyament no són suficients per promoure millores, i de com les seves mateixes característiques en primer lloc, i el context al qual són utilitzats tenen una important influència.
Resum: This article is based on a research about relationship between a primary school centre and ICT (Information and Communication Technology). This interaction begins when school centre ask for equipment to administration and finishes with the real impact of ICT in teaching and learning. Results show how teaching materials are not enough to promote innovation, and how characteristic's materials themselves and contexts where they will be used have as well an important influence.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Informática ; Educación escolar ; Innovación ; Cambio educativo ; Sociedad de la información ; Recursos informàtics ; Innovació ; Canvi educatiu ; Educació escolar ; Societat de la informació ; Information and communication technology ; Innovation ; Educational change ; School education ; Information society
Publicat a: Educar, N. 29 (2002) , p. 125-144, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20758
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v29-bosco
DOI: 10.5565/rev/educar.335


20 p, 492.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir