Google Scholar: cites
El androcentrismo científico : el obstáculo para la igualdad de género en la escuela actual
Sánchez Bello, Ana (Universidade da Coruña)

Data: 2002
Resum: La educación constituyó una de las primeras reivindicaciones de las mujeres. Suponía la posibilidad de incorporarse al espacio público en condiciones de igualdad a los varones. En la actualidad en la enseñanza obligatoria, bachillerato y en un gran número de carreras universitarias las chicas representan un porcentaje equitativo en relación a la totalidad del alumnado en las aulas y, además, obtienen unos exitosos expedientes académicos. Ante estos datos positivos cabría preguntarnos: ¿en qué está fallando el sistema educativo para que se sigan reproduciendo situaciones de desigualdad social en cuanto al género? Este artículo analiza uno de los problemas más importantes que siguen vigentes en la educación escolar actual: el androcentrismo que impregna los contenidos científicos que se imparten en las aulas así como el análisis de su transmisión desde los libros de texto.
Resum: L'educació va constituir una de les primeres reivindicacions de les dones. Suposava la possibilitat d'incorporar-se a l'espai públic en condicions d'igualtat amb els homes. En l'actualitat en l'ensenyament obligatori, batxillerat i en un gran nombre de carreres universitàries les noies representen un percentatge equitatiu en relació a la totalitat de l'alumnat de les aules i, a més a més, obtenen uns exitosos expedients acadèmics. Davant aquestes dades positives hauríem de preguntar-nos: on està fallant el sistema educatiu per que se segueixin reproduint situacions de desigualtat social pel que fa al gènere? Aquest article analitza un dels problemes més importants que continuen vigents en l'educació escolar actual: l'androcentrisme que impregna els continguts científics que s'imparteixen en les aules així com l'anàlisi de la seva transmissió des dels llibres de text.
Resum: Education was one of the first reivindication of women. It ment the possibilitiy to equal men in social areas. Nowadays, women represent an equitative percentage in compulsory education, secondary education and in a lot of university studies. They also obtain very good results on their studies. In front of these data, what is failing to perpetuate unequal social opportunities? This paper analyzes one of the most important problems yet present in our schools: androcentrism in cientific contents developed in classrooms as well as its transmition through textbooks.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Ciencia ; Coeducación ; Género ; Pedagogía crítica ; Ciència ; Coeducació ; Gènere ; Pedagogia crítica ; Sciencie ; Coeducation ; Gender ; Critical pedagogy
Publicat a: Educar, N. 29 (2002) , p. 91-162, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20756
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v29-sanchez
DOI: 10.5565/rev/educar.331


12 p, 81.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-09-16



   Favorit i Compartir