Nova proposta per mesurar la mobilitat educativa
Raymond, Josep Ll. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)

Títol variant: Nueva propuesta para medir la movilidad educativa
Data: 2014
Resum: L'associació entre els nivells educatius dels pares i el dels fills determina de manera inversa la mobilitat intergeneracional, educativa i en temes de renda. Un nou índex, que parteix de dos ja existents, permet quantificar el grau de mobilitat educativa en diversos països europeus i els seus canvis al llarg del període 1940-1980. Els resultats mostren diferències territorials i un augment de les possibilitats de mobilitat educativa amb el temps, més important en els països amb un nivell inicial més baix.
Resum: La asociación entre los niveles educativos de los padres y el de los hijos determina de manera inversa la movilidad intergeneracional, educativa y en temas de renta. Un nuevo índice, que parte de dos ya existentes, permite cuantificar el grado de movilidad educativa en varios países europeos y sus cambios a lo largo del período 1940-1980. Los resultados muestran diferencias territoriales y un aumento de las posibilidades de movilidad educativa con el tiempo, más importante en los países con un nivel inicial más bajo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català i Castellà
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Gener 2014, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 39.9 KB

Español
2 p, 97.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2014-02-04, darrera modificació el 2021-08-21



   Favorit i Compartir