The Price of luck
Bou Ysàs, Sílvia
Cayón Costa, Magda
Brandts, Jordi (Institut d'Anàlisi Econòmica)
Guillén, Pablo

Publicación: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2013
Descripción: 26 p.
Resumen: We find that the vast majority of students taking an advanced undergraduate finance course show a preference for luck in a classroom experiment. In Phase I of the experiment part of the students, group A, were asked to guess a coin toss five times in a row. In Phase II the rest of the students, group B, were given 10 EUR to bet on some of the Group A students taking a second go at guessing a sequence of five coin tosses (Phase III). Group B students' bets were by default allocated to the worse performing student in Phase I. Switching to better performing Group A students was costly. A total of 23 out of 28 students were willing to pay for switching and thus showed a preference for luck.
Derechos: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Departament d'Economia de l'Empresa. Documents de treball
Colección: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 13/4
Documento: Working paper
Materia: Heurística



26 p, 340.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers > Departamento de Empresa. Documentos de trabajo

 Registro creado el 2014-02-12, última modificación el 2022-07-09



   Favorit i Compartir