Joc i activitats matemàtiques en l'educació primària [102058]
Deulofeu Piquet, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2014-15
Resum: On acaba el joc i on comença la matemàtica seriosa? Per a molts, la matemàtica, mortalment avorrida no té res a veure amb el joc, en canvi, per a la majoria dels matemàtics, mai deixa de ser un joc, encara que, a més, tingui relació amb moltes altres coses. Els joc és una activitat humana present en tots els temps i en totes les cultures. Així mateix, el joc ofereix un context molt adequat per a l'ensenyament a l'Educació Primària, tant en general com especialment a l'àrea de matemàtiques. Aquesta assignatura optativa, de la menció de matemàtiques de quart curs del grau en Educació Primària, es centra en el món del joc i la seva relació amb les matemàtiques i amb el seu aprenentatge. El seu objectiu general es oferir als futurs mestres un recurs molt ampli per a l'ensenyament de les matemàtiques en els diferents nivells de l'Educació Primària. D'acord amb el seu objectiu, el curs pretén descobrir les relacions entre els jocs i les matemàtiques d'una manera pràctica (a partir del coneixement, la pràctica, l'anàlisi, el disseny i la implementació d'activitats matemàtiques de caràcter lúdic i de jocs diversos), partint de la idea que un bon joc és aquell que a partir d'unes regles senzilles (i d'un material simple), permet desenvolupar estratègies complexes, és a dir, permet fer servir conjuntament les capacitats lúdiques, de resolució de problemes i de raonament. OBJECTIUS - Conèixer, contextualitzar, practicar i classificar els principals jocs abstractes d'arreu del món i de tots els temps. - Descobrir les relacions entre els jocs i les matemàtiques, per tal que aquells proporcionin un context adequat i constitueixin unrecurs significatiu per a l'ensenyament de les matemàtiques a l'Educació Primària. 1 Joc i activitats matemàtiques en l'educació primària 2014 - 2015 - Analitzar i dissenyar contextos de joc pels diferents nivells de l'Educació Primària, d'acord amb les estratègies i els continguts matemàtics que sorgeixen en la seva resolució. - Entendre el context de joc com una activitat lúdica i enriquidora que permet mostrar una visió positiva de les matemàtiques i al mateix temps possibilita el treball cooperatiu.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 108.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir