Periodisme Internacional [103085]
Carreras Riera, Maria Teresa
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Fecha: 2014-15
Resumen: Contextualització i objectius formatius de l'assignatura L'assignatura de Periodisme Internacional ha de donar les eines necessàries- teòriques i practiques- als estudiants que s'incorporen a la secció d'internacional d'un diari, ràdio, televisió o mitjà d'internet també als freelance perquè puguin respondre positivament i en molt poc temps a les expectatives del cap de secció d'internacional del mitjà que representa. El curs donarà eines a un creixent número de periodistes amb experiència o no en temes internacionals que busquen feina en universitats, ONG's, institucions internacionals o relacions publiques d'un govern. El periodisme digital i el periodisme clàssic no són dues coses separades. L'ofici de periodista és el mateix encara que la tecnologia hagi evolucionat. Els professors aniran subratllant en cada moment que passava en el periodisme clàssic, es a dir quan no hi havia internet i que passa ara que la tecnologia està canviant l'exercici de la professió. L'assignatura es divideix en dues parts. Una primera part introductòria en la qual s'ofereix una panoràmica de la informació internacional amb les principals fonts i la tasca dels professionals dedicats a la informació internacional així com el seu reflex en els diferents gèneres periodístics. Aquesta primera part més teòrica ha 1 Periodisme Internacional 2014 - 2015 internacional així com el seu reflex en els diferents gèneres periodístics. Aquesta primera part més teòrica ha de permetre als alumnes conèixer en què consisteix la "societat internacional", saber quins són els actors bàsics que la composen i com adreçar-s'hi per tal d'obtenir i seguir la informació que generen. En la segona part s'aborda ja l'evolució dels conflictes globals més importants des de l'òptica de la cobertura mediàtica des de la informació en paper fins a la utilització de les noves tecnologies a l'era digital. Durant tota l'assignatura es faran diverses pràctiques que permetran als i a les alumnes poder redactar un tema d'internacional en el gènere que se'ls demani i, si s'escau, publicar-lo. Els alumnes d'aquesta assignatura han de comprendre i analitzar des d'un punt de vista crític els conflictes, les polítiques, els mecanismes d'adopció de decisions que han existit i que hi ha actualment a les relacions internacionals. S'han de desterrar actituds d'assumir acríticament allò que afirmen els organismes internacionals, líders polítics o altres mitjans de comunicació L'objectiu principal d'aquesta assignatura és treballar els instruments necessaris per desenvolupar la tasca de periodista d'informació europea/internacional en una redacció d'un mitjà generalista o especialitzat. L'assignatura oferirà als estudiants els instruments necessaris per abordar la informació internacional en l'era de la informació globalitzada. L'alumne ha d'assolir la comprensió i el domini dels canvis que s'han produït en la història i l'evolució del món ara que ja estem en l'era digital caracteritzada per la informació global. L'assignatura ha de capacitar als alumnes per construir relats periodístics en els diferents gèneres sobre temes internacional. L'alumne s'ha d'aproximar a la informació internacional des dels conflictes però també des de les organitzacions i des de les ONG's. 1. - Identificar els principals actors internacionals. 2. - Conèixer els principals conceptes de les relacions internacionals 3. - Conèixer i entendre l'agenda mediàtica dels països i de les organitzacions internacionals. 4. - Conèixer la història i el funcionament de la Unió Europea (UE) 5. - Estudiar quina és la feina del corresponsal, la de l'enviat especial i el lliga'm d'aquesta figura amb la secció corresponent als mitjà pel qual es treballi premsa, ràdio i televisió. 6. - Aprofundir en ens gèneres periodístics per a poder informar sobre temes internacionals. Entendre les tècniques especifiques i, sobre tot, aconseguir dominar la tècnica de l'anàlisi com a base per a la interpretació dels fets. 7. - Diferenciar el llenguatge bel·ligerant del llenguatge propi del "periodisme de pau".
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Periodisme [2501933]
Plan de estudios: Grau en Periodisme [971]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 111.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2014-09-12, última modificación el 2023-01-28



   Favorit i Compartir