The missing link in emotional intelligence : theory versus educational programs
Orra Prat, Andreu
Badia Martín, M. del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Fecha: 2014
Descripción: 35, 10, 2 pag.
Resumen: Emotional educational programs have gained in popularity since the traditional Western schooling model is showing itself inadequate to achieve complete student's development and well-being. Nonetheless, many programs have not been proved its efficacy yet, which could entail some risks. In this context, the aim of the study is to reveal the relation between emotional education programs implemented in the Iberian Peninsula and emotional intelligence (EI) global research. Thus, it will be necessary to review the more robust EI theories collectively -with its associated research-, concurrently to the analysis of the most prominent programs applied so far. Thus, the connections between them will be disclosed and analyzed. Indeed, the results of the investigation indicate a gap between both areas.
Resumen: Els programes d'educació emocional han guanyat popularitat en tant que el sistema escolar tradicional s'ha mostrat inadequat a l'hora de proporcionar un desenvolupament adequat dels estudiants occidentals. Tot i això, molts programes no han provat la seva eficàcia, cosa que pot comportar certs riscs. En aquest context, l'objectiu de la revisió és mostrar la relació entre aquests programes implementats a la península Ibèrica i la recerca en intel·liència emocional (a nivell global). D'aquesta manera, es farà una revisió dels models més robustos en IE de forma paral·lela a l'anàlisi dels programes més rellevants aplicants fins la data, per analitzar-ne la relació entre ambdós. El resultat general de la revisió mostra una desconnexió entre les dues àrees.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [954]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Emotional intelligence ; Intel·ligència emocional ; Research-application gap ; Desconnexió entre recerca i aplicacions ; Emotional education ; Educació emocional



TFG
35 p, 413.3 KB

Executive summary
10 p, 363.2 KB

Press release
2 p, 632.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Psicología. TFG

 Registro creado el 2014-12-04, última modificación el 2022-05-07



   Favorit i Compartir