Fonaments teòrics de l'ensenyament de la literatura a la secundària
Quintana, Lluís, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2011
Resum: L'ensenyament de la literatura es va vehicular, originàriament, a través de la seva història i es va dissenyar com a eina de suport per a l'ensenyament de la retòrica, però també per a la formació del ciutadà, cosa que ajuda a entendre el paper que ha ocupat aquesta assignatura i el desconcert en què ens trobem actualment, en què moltes de les funcions per a les quals es va crear han quedat obsoletes. A l'article, s'hi proposa un replantejament d'aquestes funcions i s'hi exemplifica en el cas del cànon i la varietat de lectures possibles a l'aula.
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: Lectura ; Didàctica de la literatura ; Didàctica de l'educació per a la ciutadania (transversals)
Publicat a: Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 53 (gener-març 2011) , p. 101-111, ISSN 1133-9845

Adreça alternativa: https://cat.grao.com/ca/producte/fonaments-teorics-de-l-ensenyament-de-la-literatura-a-secundaria


16 p, 167.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2015-02-04, darrera modificació el 2024-11-24



   Favorit i Compartir