Fonaments teòrics de l'ensenyament de la literatura a la secundària
Quintana, Lluís, 1953-
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Data: |
2011 |
Resum: |
L'ensenyament de la literatura es va vehicular, originàriament, a través de la seva història i es va dissenyar com a eina de suport per a l'ensenyament de la retòrica, però també per a la formació del ciutadà, cosa que ajuda a entendre el paper que ha ocupat aquesta assignatura i el desconcert en què ens trobem actualment, en què moltes de les funcions per a les quals es va crear han quedat obsoletes. A l'article, s'hi proposa un replantejament d'aquestes funcions i s'hi exemplifica en el cas del cànon i la varietat de lectures possibles a l'aula. |
Drets: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar |
Matèria: |
Lectura ;
Didàctica de la literatura ;
Didàctica de l'educació per a la ciutadania (transversals) |
Publicat a: |
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 53 (gener-març 2011) , p. 101-111, ISSN 1133-9845 |
Adreça alternativa: https://cat.grao.com/ca/producte/fonaments-teorics-de-l-ensenyament-de-la-literatura-a-secundaria
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2015-02-04, darrera modificació el 2024-11-24