Títol variant: |
Cuestiones de género en los estudios de comunicación : integración curricular de la innovación y el cambio social en el modelo español |
Data: |
2014 |
Resum: |
This article investigates the benefits of making gender-related issues more central to the Communication Studies curriculum in the Spanish system of higher education. The shift to "valueimpact criteria" as the standard of success of today's curricula in Europe is one of the strongest critiques that higher education is facing in that context. This article focuses on the state of affairs in Spain, showcases why Communication Studies is a particularly relevant field for these changes, outlines how a multi-platform approach to learning (combination of teaching, research, and social activism) pays special attention to the ways gender, racial, ethnic, and economic parameters interface with each other, and details the value of introducing more interdisciplinary and gender-based cognitive paradigms into the curriculum for making our campuses sites of innovation, better learning, and forces for social change. |
Resum: |
Este artículo investiga los beneficios de trabajar cuestiones relacionadas con el género en el programa de estudios de comunicación del sistema español de educación superior. La reflexión se centra en la situación en España y muestra por qué los estudios de comunicación son un campo particularmente relevante donde introducir la cuestión de género. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Media ;
Higher-education ;
Communication and Media Studies ;
Gender studies ;
Citizenship ;
Responsibility ;
Spain ;
Curriculum ;
Medios de comunicación ;
Educación superior ;
Comunicación y Ciencias de la Información ;
Estudios de Género ;
Ciudadanía ;
Responsabilidad ;
España ;
Currículo |
Publicat a: |
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 39-53, ISSN 2340-5236 |