De debó defensem els biocombustibles? : Ús d'eines tic per a estructurar els coneixements derivats de la contextualització de la ciència
Perseguer, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
| Data: |
2009 |
| Resum: |
Proposem usar les avantatges dels recursos TIC (programari Kidspiration) per la realització de mapes conceptuals. L'accés a la informació és més àgil, la presentació és més fàcil a l'aula (usant PDI) i obtenim gran multidisciplinaritat en les fonts consultades. Fem una lectura crítica, orientada a la Modelització i que motivi la fonamentació de les pròpies opinions en temes científics. El alumnes llegeixen críticament un text sobre biocombustibles i organitzen la informació en un mapa de conceptes. Plantegem després una " competència alimentària" entre màquines i persones i els demanem una actuació fonamentada, en la figura d'un agricultor. Una recerca a Internet ajudarà a ampliar els coneixements i la comprensió real del problema, i permetrà refer els mapes amb la nova informació. Caldrà debatre a classe la seva postura personal (PDI). |
| Drets: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
| Llengua: |
Català |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 2912-2918, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/294577
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2015-03-24, darrera modificació el 2024-11-24