Esquemes argumentatius i coneixement científic. Un estudi sobre la comprensió de la flotabilitat a diferents nivells educatius
Polonio Castro, D. (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica)
Konstaninidou, A. (Universitat de Barcelona)
Castells Llavanera, Marina (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica)
Cerveró, Josep M. (Universitat de Barcelona)

Data: 2009
Resum: Es presenta un estudi sobre les respostes escrites d'estudiants de diversos nivells educatius a una activitat presentada com una narrativa en forma de conte. L'anàlisi es basa en identificar arguments dels estudiants que són estudiats en base a teories d'argumentació. L'estudi dels elements dels arguments ens permet inferir sobre les concepcions científiques i alternatives dels estudiants i trobar esquemes o patrons argumentatius comuns. La comparació entre nivells educatius ens mostra que els tipus d'arguments no varien gaire entre nivells educatius però sí que es troben diferencies quant al tipus d'explicacions que poden ser animistes o que no tenir res a veure amb la física als nivells educatius més baixos.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3389-3393, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/294694


6 p, 148.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-03-25, darrera modificació el 2022-09-04



   Favorit i Compartir