Rhetoric and analogies
Aragonès, Enriqueta
Gilboa, Itzhak
Postlewaite, Andrew
Schmeidler, David
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Publicación: Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica 2013
Descripción: 24 p.
Resumen: The art of rhetoric may be defined as changing other people's minds (opinions, beliefs) without providing them new information. One tech- nique heavily used by rhetoric employs analogies. Using analogies, one may draw the listener's attention to similarities between cases and to re-organize existing information in a way that highlights certain reg- ularities. In this paper we offer two models of analogies, discuss their theoretical equivalence, and show that finding good analogies is a com- putationally hard problem.
Derechos: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Colección: Working papers ; 932.13
Documento: Working paper
Materia: Analogies



24 p, 216.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers > Unidad de Fundamentos del Análisis Ecocómico. Documentos de trabajo

 Registro creado el 2015-06-02, última modificación el 2022-07-09



   Favorit i Compartir