Web of Science: 1 cites, Google Scholar: cites
La resolución de problemas y el desarrollo de la flexibilidad del pensamiento matemático en la Educación Secundaria Básica
Díaz Lozada, Jorge Antonio

Data: 2015
Resum: En la tesis se propone una estrategia didáctica para el desarrollo de la flexibilidad del pensamiento matemático a través de la resolución de problemas en la Educación Secundaria Básica. Se estudian los fundamentos teóricos metodológicos de la resolución de problemas y su función desarrolladora; se analizan diferentes enfoques del tema y se reconoce que no ha sido abordado lo suficiente el desarrollo de la flexibilidad del pensamiento matemático en las investigaciones anteriores acerca del mismo. Como resultado de las relaciones esenciales que se revelan en el proceso investigativo se estructura la estrategia didáctica. Esta se validó mediante el criterio de expertos y un cuasiexperimento, para constatar su factibilidad.
Resum: En la tesi es proposa una estratègia didàctica per al desenvolupament de la flexibilitat del pensament matemàtic a través de la resolució de problemes a l'Educació Secundària Bàsica. S'estudien els fonaments teòrics metodològics de la resolució de problemes i la seva funció desenvolupadora; s'analitzen diferents enfocaments del tema i es reconeix que no ha estat abordat prou el desenvolupament de la flexibilitat del pensament matemàtic en les recerques anteriors sobre el mateix. Com a resultat de les relacions essencials que es revelen en el procés de recerca s'estructura l'estratègia didàctica. Aquesta es va validar mitjançant el criteri d'experts i un quasiexperiment, per constatar si és o no factible.
Resum: In the thesis, a teaching strategy for developing the flexibility of mathematical thinking through problem solving in Basic Secondary Education is proposed. The theoretical and methodological foundations of solving problem are studied adding their developer function; a different approach to the subject is analyzed and recognizes that has not been addressed enough progress of mathematical thinking flexibility in the previous investigations about that. As a result of the essential relationships that are revealed in the research process is structured the didactic strategy. This was validated by expert judgment and cuasiexperimento, to verify its feasibility.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Ressenya ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Resolución de problemas ; Pensamiento matemático ; Flexibilidad ; Heurística ; Metacognición ; Resolució de problemes ; Pensament matemàtic ; Flexibilitat ; Metacognició ; Problem solving ; Mathematical thinking ; Flexibility ; Heuristics ; Metacognition
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 2 (2015) , p. 259-260 (Tesis Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v33-n2-diaz
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/293278
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v33-n2-diaz
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1750


2 p, 140.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca
Articles > Ressenyes

 Registre creat el 2015-06-08, darrera modificació el 2022-12-13



   Favorit i Compartir