Patrons d'aprenentatge dels universitaris llatinoamericans i espanyols
Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Título variante: Patrones de aprendizaje de los universitarios latinoamericanos y españoles
Título variante: Learning Patterns of Higher Education Students from Spain and Latin-America
Fecha: 2015
Resumen: Els autors d'aquest article analitzen i discuteixen els patrons d'aprenentatge en mostres d'estudiants universitaris de tres països llatinoamericans (Colòmbia, Mèxic i Veneçuela) i Espanya. L'estudi es basa en el model de Vermunt, el qual assenyala que hi ha quatre patrons d'aprenentatge. En aquest sentit, es considera que hi ha quatre components principals (concepcions d'aprenentatge, orientació motivacional, estratègies de regulació i de processament) que expliquen la conducta d'aprenentatge (els patrons d'aprenentatge).
Resumen: Los autores de este artículo analizan y discuten los patrones de aprendizaje en muestras de estudiantes universitarios de tres países latinoamericanos (Colombia, México y Venezuela) y España. El estudio se basa en el modelo de Vermunt, el cual señala que existen cuatro patrones de aprendizaje. En este sentido, se considera que existen cuatro componentes principales (concepciones de aprendizaje, orientación motivacional, estrategias de regulación y de procesamiento) que explican la conducta de aprendizaje (los patrones de aprendizaje).
Resumen: In this paper, the authors analyse and discuss the learning patterns of higher education students from Spain and three Latin-American countries (Colombia, Mexico and Venezuela). The study is based on Vermunt's model about learning processes, which claimed that there exist four learning patterns. In this respect, the authors consider that there are four main components (learning conceptions, learning orientations, regulation strategies and processing strategies) that explain the learning behaviour (learning patterns).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, Castellà i Anglès
Documento: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicado en: UAB divulga, Juny 2015, p. 1-3, ISSN 2014-6388



Català
3 p, 911.6 KB

Español
3 p, 226.8 KB

English
2 p, 228.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > UAB Divulga
Artículos > Artículos de divulgación

 Registro creado el 2015-07-09, última modificación el 2023-10-01



   Favorit i Compartir