Google Scholar: cites
La alfabetización científica de personas adultas : un enfoque educativo
Martínez Salvá, F. A.
Latorre Latorre, Ángel

Data: 1998
Resum: The article departs from the premise that the scientific literacy of adults implies a background allowing them to participate in the communicative mode (Habermas, 1987) to take a decision on the scientific/technological advances that affect us. Starting from this definition we find that the mere conceptual learning does not ensure the improvement of this attitude for participation. It could even produce the contrary effect. When the instructive design contemplates these attitudes, the result improves, although other effects and deficiencies can appear: degree of generalization and anxiety in front of participation. Our proposal is that these aspects are also kept in mind in adult scientific education.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 2 (1998) , p. 251-260, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21532
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v16-n2-martinez-latorre
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4129


10 p, 47.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2024-05-26



   Favorit i Compartir