Ontology-driven legal support-system in the air transport passenger domain
Rodríguez-Doncel, Víctor ![Identificador ORCID](/img/uab/orcid.ico)
(Universidad Politécnica de Madrid)
Santos, Cristiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
Casanovas, Pompeu ![Identificador ORCID](/img/uab/orcid.ico)
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
Data: |
2014 |
Resum: |
This paper aims to present a preliminary version of asupport-system in the air transport passenger domain. This system relies upon an underlying on-tological structure representing a normative framework to facilitatethe provision of contextualized relevant legal information. This information includes the pas-senger's rights and itenhances self-litigation and the decision-making process of passengers. Our contribution is based in the attempt of rendering a user-centric-legal informationgroundedon case-scenarios of the most pronounced incidents related to the consumer complaints in the EU. A number ofadvantages with re-spect to the current state-of-the-art services are discussed and a case study illu-strates a possible technological application. |
Ajuts: |
Ministerio de Economía y Competitividad DER2012-39492-CO2-01 Ministerio de Economía y Competitividad RTC-2014-2666-7 Ministerio de Economía y Competitividad TIN2013-46238-C4-2-R
|
Nota: |
Ponència presentada a Semantic Web for the Law and Second Jurix Doctoral Consortium, celebrat a Cracòvia el 2014 |
Nota: |
Altres ajuts: UAB/520250-1-2011-1-IT-ERASMUNDUS-EMJD |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. ![Creative Commons](/img/licenses/by-nc-nd.ico) |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Ontology ;
Air transport passenger rights ;
Incidents ;
Complaint ;
Online dispute resolution |
Publicat a: |
CEUR workshop proceedings, Núm. 1296 (2014) , ISSN 1613-0073 |
Adreça alternativa: http://ceur-ws.org/Vol-1296/paper3.pdf
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Institut de Dret i Tecnologia (IDT) Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2015-10-01, darrera modificació el 2024-05-19