Web of Science: 2 cites, Scopus: 2 cites, Google Scholar: cites
Estado de la cuestión sobre el aprendizaje y la enseñanza de la radiactividad en la educación secundaria
Corbelle Cao, Javier (IES Arcebispo Xelmírez)
Domínguez Castiñeiras, José Manuel (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas)

Títol variant: Estat de la qüestió sobre l'aprenentatge i l'ensenyament de la radioactivitat a l'educació secundària
Títol variant: Current issues in teaching and learning radioactivity in secondary education
Data: 2015
Resum: En el presente trabajo se realiza una revisión bibliográfica sobre las dificultades de enseñanza y aprendizaje en el campo conceptual de la radiactividad. Se lleva a cabo el análisis desde diferentes perspectivas: ideas previas de los alumnos, ideas de profesores en formación, actividades de aula y propuestas didácticas. Se exploran las causas de dichas dificultades y se obtienen grandes coincidencias entre las ideas de alumnos y profesores en formación.
Resum: En el present treball es realitza una revisió bibliogràfica sobre les dificultats d'ensenyament i aprenentatge en el camp conceptual de la radioactivitat. Es duu a terme l'anàlisi des de diferents perspectives: idees prèvies dels alumnes, idees de professors en formació, activitats d'aula i propostes didàctiques. S'exploren les causes d'aquestes dificultats i s'obtenen grans coincidències entre les idees d'alumnes i professors en formació.
Resum: Through the means of a literature review, this article tackles the difficulties of teaching and learning about radioactivity and its related concepts. An analysis of the issue is carried out from different angles: students' misconceptions, pre-service teachers' ideas, classroom activities and teaching proposals. Having explored the causes of such difficulties, a large number of similarities between the thoughts of students and pre-service teachers can be found.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Revisión bibliográfica ; Didáctica de las ciencias ; Radiactividad ; Ideas previas ; Pensamiento del profesorado ; Revisió bibliogràfica ; Didàctica de les ciències ; Radioactivitat ; Idees prèvies ; Pensament del professorat ; Literature review ; Science education ; Radioactivity ; Misconceptions ; Pre-service teachers' ideas
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 137-158 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v33-n3-corbelle-dominguez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/301966
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v33-n3-corbelle-dominguez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1807


22 p, 2.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-11-04, darrera modificació el 2022-12-14



   Favorit i Compartir