Concepciones de los alumnos sobre el enlace químico antes, durante y después de la enseñanza formal : problemas de aprendizaje
Posada, José María de (Junta de Andalucía. Delegación de Educación y Ciencia de Málaga)
Data: |
1999 |
Resum: |
This paper describes the BUP and COU students' ideas (15-18 years old) about the continuity/discontinuity, atomic/ molecular conception, nature of the intramolecular and intermolecular bonds, as the notions of lattice and ion. The results show that the students' idea of continuity in gases declines when the students' academic level increase. The school succeeds in transmitting a molecular view of some substances. Nevertheless, students do not grasp the nature of the covalent bond. The molecular structure is more utilized than the lattice in the academic levels analyzed. The concept of ion and ionic lattice are not easily learned by the students. In this paper we point out some reasons that could explain these facts. Then we comment on some didactic implications that could help to overcome these obstacles. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 227-245, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21575
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n2-posada
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4088
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20