Google Scholar: citas
Un concurs Joc de Vries per treballar la Taula Periòdica
Fabregat Fabregat, Sara
Monferrer Pons, Llorenç (IES Professor Broch i Llop (Vila-real, País Valencià))

Fecha: 2015
Resumen: En aquest article es presenta una proposta educativa implementada en l'assignatura de Física i Química del tercer curs d'ESO a l'IES Politècnic de Castelló de la Plana la qual està inclosa en un Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes de la Universitat Jaume I de Castelló. Amb l'objectiu principal d'aconseguir una millora educativa s'ha fet ús de la metodologia de la Investigació-acció amb l'ajut de tècniques d'aprenentatge col·laboratiu. De l'observació directa de les classes, de la consulta tant dels expedients dels alumnes com de la llibreta de notes de la tutora i, després d'haver realitzat una enquesta als estudiants es va concloure que la falta de motivació i de participació d'alguns d'ells a les classes de Física i Química era un problema a corregir. La idea general és incrementar tant la participació com la motivació dels alumnes en l'estudi de la Taula Periòdica dels Elements mitjançant un Joc Concurs de De Vries. Les activitats de la present proposta han estat avaluades per part dels estudiants amb qüestionaris i enquestes. La resposta dels alumnes davant aquesta manera de treballar ha sigut positiva, les activitats han tingut molta acceptació i s'han aconseguit, en quasi tots els casos, els objectius proposats.
Resumen: The educational proposal presented in this article was implemented at IES Politècnic in Castelló de la Plana in the third curse of ESO. It was created as a Final Paper for the Master in Secundary Education for Teacher given at University Jaume I in Castelló. In order to get an educational improvement, investigation-action methodology has been used taking into account collaborative learning. After a direct classroom observations, having checked the teacher's notes and after having analyzed the results of the survey answered by the students, we can conclude by saying that the lack of motivation and participation of some students on chemistry classes was a problem that needed to be solved. The main purpose of this educational proposal is to increase both participation and motivations of the students in the study of Periodic Table through a game named De-Vries. All the activities presented in this proposal have been evaluated by students through questionnaires and surveys. This way of working has been answered positively by the students. The activities proposed been highly accepted and the main objectives have often been achieved.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Física i química ; Motivació ; Participació ; Investigació-acció ; Joc concurs de de vries ; Physics and chemistry ; Motivation ; Participation ; Research-action ; Game contest de vries
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 11-19 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n30-fabregat-monferrer
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/302812
DOI: 10.5565/rev/ciencies.45


9 p, 423.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2016-01-08, última modificación el 2022-09-04



   Favorit i Compartir