Google Scholar: cites
Características del conocimiento científico : creencias de los estudiantes
Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)
Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia)

Data: 1999
Resum: This paper studies the attitudes and beliefs of students from all educational stages about some characteristics of scientific knowledge. These characteristics are the nature of scientific models and classification schemes, the tentativeness in science, the nature of scientific method, the social influence on scientific knowledge and the controversies within the scientific community. The results show complex, diverse, and sometimes contradictory and inconsistent beliefs in students. The nature of schemes, the tentativeness, the method and the explanation of disagreements show high rates of adequate and authentic scientific attitudes, while responses about models and social influences on science seem to be misinformed. From an educational view, this study offers a diagnostic assessment of students' preconceptions that are a key issue to achieve a significative science learning on the characteristics of scientific knowledge. Also it suggests the necessity of a deeper work on these aspects in school, as a tool to attain scientific literacy for all.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 377-395, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21589
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n3-vazquez-manassero
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4068


19 p, 740.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-10-27



   Favorit i Compartir