Web of Science: 9 cites, Google Scholar: cites
Training transfer evaluation in the public administration of Catalonia : the MEVIT factors model
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 2012
Resum: The current research highlights the need to find alternative ways to measure learning transfer by means of diagnosis of barriers and facilitators of training effectiveness (Baldwin & Ford, 1988 [1]; Noe, 1988 [2]; Pineda et al. , 2010 [3]; Quesada et al. , 2011 [4]). We developed the MEVIT model, a 40 items, 5-point Likert scale questionnaire measurings the factors affecting learning transfer. Our sample consisted of 458 employees of the Public Administration of Catalonia -PAC-. After an exploratory factor analysis, the results showed "motivational elements" as being the most valued factor by participants in training, with an average of 4. 49 out of 5 s. The least significant factors are related to the "work context" (3. 73), followed by the "elements of control over transfer opportunities" (3. 74). The study provides a reliable tool to measure what facilitates and what hinders learning transfer and, therefore, the areas of improvement for an efficient and cost-effective training in the PAC.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Factors of tranining transfer ; Training effectiveness ; Training transfer model ; Training evaluation
Publicat a: Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1751-1755, ISSN 1877-0428

DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.05.372


5 p, 627.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Eficàcia de la Formació (EFI)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-02-16, darrera modificació el 2024-05-19



   Favorit i Compartir