Escolarización plena y "estagnación"
Casal Bataller, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona)
García Gracia, Maribel 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona)
| Data: |
1998 |
| Resum: |
El discurso en torno al fracaso escolar ha discurrido en paralelo a las sucesivas reformas educativas: mientras éstas se han orientado hacia el logro de la escolarización básica para toda la población, la escuela se ha revelado incapaz de dar una respuesta integradora a los colectivos históricamente excluidos. La tendencia actual habla de estagnación del fracaso escolar, un término que sugiere estancamiento y endurecimiento; en esta situación, se opta por transferir a los alumnos con trayectorias de inadaptación hacia dispositivos externos al sistema educativo. Es la segunda oportunidad. |
| Drets: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Matèria: |
Educació ;
Fracàs escolar ;
Reforma de l'educació ;
Escolarización ;
Fracaso escolar ;
Reforma educativa actual |
| Publicat a: |
Cuadernos de pedagogía, Núm. 268 (Abril 1998) , p. 38-41, ISSN 2386-6322 |
Adreça alternativa: http://www.cuadernosdepedagogia.com/
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Grup de Recerca Educació i Treball (GRET)Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2016-02-17, darrera modificació el 2025-04-13