Escolarización plena y "estagnación"
Casal Bataller, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona)
García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 1998
Resum: El discurso en torno al fracaso escolar ha discurrido en paralelo a las sucesivas reformas educativas: mientras éstas se han orientado hacia el logro de la escolarización básica para toda la población, la escuela se ha revelado incapaz de dar una respuesta integradora a los colectivos históricamente excluidos. La tendencia actual habla de estagnación del fracaso escolar, un término que sugiere estancamiento y endurecimiento; en esta situación, se opta por transferir a los alumnos con trayectorias de inadaptación hacia dispositivos externos al sistema educativo. Es la segunda oportunidad.
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Educació ; Fracàs escolar ; Reforma de l'educació ; Escolarización ; Fracaso escolar ; Reforma educativa actual
Publicat a: Cuadernos de pedagogía, Núm. 268 (Abril 1998) , p. 38-41, ISSN 2386-6322

Adreça alternativa: http://www.cuadernosdepedagogia.com/


4 p, 369.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca Educació i Treball (GRET)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-02-17, darrera modificació el 2025-04-13



   Favorit i Compartir