Google Scholar: cites
Evolución del perfil socioacadémico de la física en estudiantes venezolanos
Sebastià, José M. (Universidad Simón Bolívar. Departamento de Física)
Moncada, Pablo (Centro Nacional para el Mejoramiento de la Enseñanza de las Ciencias (Caracas, Veneçuela))

Data: 2000
Resum: This work presents a comparative and descriptive analisys of the socio-academic profile shown by students of physics in Venezuela, and the relationship between this profile and variables as: educational level, gender, academic performance in physics, and general attitude towards science. Our results, from a 825 High School sample, reveals a decrease in the socio-academic profile of subject and attitude along the school year. However, no decrease was found between a given school level and the next. The subject profile obtained from male student scores was always higher than the corresponding one obtained from female student scores. Their evolutions were similar, with an increase in the gap between the two as the educational level increased.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 1 (2000) , p. 87-94, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21639
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v18-n1-sebastia-moncada
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4059


8 p, 82.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2021-07-24



   Favorit i Compartir