Google Scholar: cites
Reflexiones sobre la enseñanza de la física universitaria
Ferreyra, Adriana (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina). Facultad de Matemática Astronomía y Física)
González, Eduardo M. (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina). Facultad de Matemática Astronomía y Física)

Data: 2000
Resum: In spite of the scientific and technological development and a worldwide increment in the number of university students, it is evident a decrease in the number of students of physics in this level. This work brings out some features of the university education, particularly the teaching of the firsts courses. At the same time it is stated that a poor didactic knowledge, a rutinary teaching, that is not participative from the part of the teachers can be linked to a growing loss of interest from the part of the students. Finally the authors give some trends to make a deep study of this problem.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 2 (2000) , p. 189-199, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21655
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v18-n2-ferreyra-gonzalez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4038


11 p, 108.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir