Immersió
Andrés, Maria Mercè
Enrech Triviño, Montserrat
Pujol Bosch, Maria Teresa
Ribera i Vall, Mª Dolors

Data: 2013
Resum: El concepte de pressió s'introdueix a 2n d'ESO com a força que realitza un cos sobre una superfície. A 4t d'ESO, el concepte s'esten a la força que líquids i gasos realitzen en diferents punts a causa del seu pes. L'activitat consta de dos grans blocs contextualitzats. El primer tracta de la pressió hidrostàtica utilitzant el submarinisme com a context, mentre que el segon tracta de la pressió atmosfèrica utilitzant el salt des de l'estratosfera de Félix Baumgartner com a element contextualitzador. L'activitat proposada utilitza dues simulacions amb les quals l'alumnat pot comprovar les hipòtesis inicials, analitzar els diferents paràmetres que influencien la pressió i arribar a la seva expressió matemàtica. Finalment es proposen diversos exercicis d'aplicació. Aquesta activitat ha estat elaborada per la Mercè Andrès Prat, la Montse Enrech Triviño, la Maite Pujol Bosch i la Ma Dolors Ribera Vall del Grup de Disseny i Implementació d'Activitats Digitals (DIATIC) coordinat per la Luisa Herreras (CRECIM) dintre del projecte de recerca ADIGIC i que, alhora, forma part del programa RecerCaixa, impulsat per la Caixa i l'Associació d'Universitats Públiques. Els objectius principals del projecte són: Explorar la utilització dels recursos de les aules digitals en els cursos de ciències; Identificar bones pràctiques que puguin ser utilitzades per altres professors. Aquesta proposta s'ha elaborat, doncs, partint d'aquests objectius tot tenint en compte el contingut del currículum de 4t d'ESO de Física i Química: Anàlisi experimental de la pressió exercida per sòlids, líquids i gasos. Identificació de les variables que influeixen en el valor de la pressió atmosfèrica.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Altres ; altres ; Versió publicada
Publicat a: Recursos de física, Núm. 12 (Tardor 2013) , ISSN 1988-7930

Adreça alternativa: http://www.rrfisica.cat/num/num12/article_num=27&pos=2&total=8&art=136.html


16 p, 508.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-05-05, darrera modificació el 2023-03-29



   Favorit i Compartir