Videojocs educatius : creació d'una plataforma per a l'anàlisi de les estratègies utilitzades a un joc de tipus Tower Defense
Cano Barba, Carles
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Educational Video Game : creation of a platform for the analysis of the strategies used in a game type Tower Defense
Títol variant: Videojuegos educativos : creación de una plataforma para el análisis de las estrategias utilizadas en un juego del tipo Tower Defense
Data: 2016-02-11
Resum: Aquest projecte neix de la idea d'utilitzar els videojocs com a mitjà d'aprenentatge. D'aquesta manera aprofitem tots els beneficis que ens aporten els videojocs alhora que els alumnes aprenen. Tot això s'aconsegueix de manera dinàmica i divertida. El concepte principal que segueix aquest projecte és la gamificació, és a dir, la utilització de mecàniques de joc en entorns o aplicacions no lúdiques per tal de motivar la concentració, l'esforç i altres valors positius que poden aportar els videojocs. És una opció amb molt de potencial que ajudaria molt en l'àmbit de l'educació, tot aprofitant l'empenta que tenen avui en dia els videojocs, sobretot en els nois i noies de primària i secundària. Aquest document explica el desenvolupament d'aquest projecte.
Resum: This project was born from the idea of using games as a mean of learning. Thus we can take all the profits that games give us while students learn. All this can be achieved in a dynamic and enternaining way. The main concept behind this project is gamification, we mean the utilization of game mechanics in environments or applications not ludic in order to motivate their concentration, effort and other positive values that video games can bring. This is an option with a great potential and it would help a lot in education, taking advantage of the impetus that games have nowadays, specially in boys and girls from primary and secondary school.
Resum: Este proyecto nace de la idea de utilizar los videojuegos como medio de aprendizaje. De este modo aprovechamos todos los beneficios que nos aportan los videojuegos a la vez que los alumnos aprenden. Todo esto se consigue de manera dinámica y divertida. El concepto principal que sigue este proyecto es la gamificación, es decir, la utilización de mecánicas de juego en entornos o aplicaciones no lúdicas para motivar la concentración, el esfuerzo y otros valores positivos que pueden aportar los videojuegos. Es una opción con mucho potencial que ayudaría mucho en el ámbito de la educación, aprovechando el empujón que tienen hoy en día los videojuegos, sobre todo en los chicos y chicas de primaria y secundaria. Este documento explica el desarrollo de este proyecto.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Enginyeria del Software
Matèria: Videojocs ; Tower Defense ; Gamificació ; Desenvolupar ; Programació ; Entorn de programació ; Llenguatge de programació ; Repositori ; Fase ; Versions ; Videojuegos ; Gamificación ; Desarrollar ; Programación ; Entorno de programación ; Lenguaje de programación ; Repositorio ; Versiones ; Video game ; Gamification ; Develop ; Programming ; Environment of programming ; Programming Language ; Repository ; Phase ; Version



10 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2016-05-11, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir